Zaskakujące dane z rynku niemieckiego. Chociaż Porsche nie ma w ofercie ani jednego samochodu elektrycznego, w październiku 2018 roku samochody elektryczne Porsche stanowiły około 5 procent wszystkich zarejestrowanych aut niemieckiego producenta – 27 z 560. Co się wydarzyło?
Elektryczne Porsche Taycan i Cross Turismo psują statystyki
Odpowiadamy: nie, Niemcy nie stosują polskiego CEPiK 2.0, u nich wszystko działa poprawnie. Na zaskakujący wynik rejestracji podawany przez Niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) złożyły się dwa czynniki. Pierwszym jest duży spadek rejestracji samochodów spalinowych, który wynika z konieczności ponownej certyfikacji NEDC -> WLTP.
Drugi, równie istotny, to liczne rejestracje samochodów testowych (ang. test mules) Porsche Taycan i Porsche Mission E Cross Turismo. Auta zaczynają się pojawiać w dziennikarskich relacjach, a ich rosnąca liczba świadczy o szeroko zakrojonych testach – to znaczy, że premiera modeli nadchodzi wielkimi krokami.
> Oto jak wygląda ładowanie Porsche Mission E Cross Turismo – ponad 2x szybciej niż Tesla! [wideo]
W 2018 roku zarejestrowano już 113 samochodów elektrycznych Porsche, z czego aż 27 w październiku 2018. Większość z nich stanowiły z pewnością Mission E/Taycany.