Hyundai poinformował, że w ciągu tygodnia od premiery w samej tylko Europie pojawiło się aż 236 tysięcy zapytań o Ioniqa 5. Producent nie wyjaśnia, czym są owe „zapytania” (ang. enquiries), mogą być to więc pytania na Facebooku czy subskrybenci newslettera – ale liczba i tak potwierdza przełomowość modelu.

Hyundai daje prztyczka w nos europejskim koncernom

W minionych latach europejscy producenci samochodów szafowali dziesiątkami tysięcy „zainteresowanych” swoimi samochodami elektrycznymi. Czasem mówiono o liczbach rezerwacji – które później rynek dość boleśnie weryfikował – innym razem po prostu o „wyrazach zainteresowania”. Wygląda na to, że Hyundai postanowił zagrać na tej samej strunie i podał liczbę: 236 000 „zapytań” (źródło).

Niezależnie od tego, jakie konkretnie „zapytania” wzięto pod uwagę, liczba jest 5-8 razy wyższa niż te, którymi chwalili się producenci z Europy. Efekt sprzedażowy również powinien być proporcjonalnie większy. Świadczy o nim coś jeszcze: na 3 000 sztuk limitowanej edycji Hyundaia Ioniq 5 „Project 45” w ciągu zaledwie 24 godzin od momentu startu przyjmowania zgłoszeń złożono prawie 3 razy tyle zamówień.

Hyundai Ioniq 5 ma wszelkie predyspozycje do przeobrażenia się w rynkowy hit. Wykorzystuje 800-woltową architekturę, co pozwala na ładowanie go z mocami zbliżonymi do i wyższymi niż 200 kW [dane na temat mocy nieoficjalne, wyliczone przez www.elektrowoz.pl]. Oferuje napędy na tył (0+1) lub cztery koła (1+1). Obiecuje znacząco więcej przestrzeni w kabinie niż konkurencja z segmentu D-SUV, a to dzięki rozstawowi osi wynoszącemu równo 3 metry. Ma baterie o pojemnościach 58 i 72,6 kWh.

No i jego ceny: Hyundai Ioniq 5 w najdroższym wariancie „Project 45” kosztuje równowartość 240-250 tysięcy złotych, jest więc tańszy niż porównywalna [i niedostępna w Europie] Tesla Model Y.

Dostawy Ioniqa 5 w wybranych krajach europejskich rozpoczną się już w drugim kwartale 2021 roku. Tymczasem, jak dowiedzieliśmy się w polskim oddziale Kii, najpóźniej na początku tegoż kwartału powinna zadebiutować Kia CV – siostra Hyundaia Ioniq 5, która również powstała na platformie E-GMP.

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: