Portal InsideEVs wpadł na ciekawostkę. Chińska firma Martigi Manufacturing, która zajmuje się opracowywaniem własnych baterii do samochodów elektrycznych, stworzyła pakiet przeznaczony do montażu w BMW i3. Ma on 54 kWh pojemności, obiecuje 400-500 kilometrów zasięgu według procedury „wydaje nam się” i 300 kilometrów przy jeździe ze stałą szybkością 100 km/h. Akumulator wyceniono na 5 800 dolarów, równowartość niecałych 22 000 złotych bez kosztów transportu.

Samochody elektryczne będą żyły długo i szczęśliwie

Dotychczas najbardziej rozwijał się rynek zastępczych pakietów do Nissanów Leafów. Trudno się temu dziwić: brak aktywnego chłodzenia znacząco upraszczał konstrukcję akumulatora. Brało się po prostu starą obudowę, wypełniało nowymi ogniwami, gotowe. Ale jeśli bateria jest w elektryku balastem wiszącym na raptem kilkudziesięciu śrubach z podłączonymi paroma przewodami (wysokie napięcie, chłodzenie), bez jakiejkolwiek aktywnej mechaniki w środku, powstanie rynku pakietów alternatywnych było tylko kwestią czasu. Nawet Europejczycy testowali je od dawna.

Chińska firma Martigi Manufacturing / MTG stworzyła właśnie baterię zastępczą dla BMW i3. Ma ona 154 Ah / 54 kWh pojemności, składa się z 96 ogniw CATL (w oryginale: Samsung SDI) i pracuje pod napięciem 355 V. Producent deklaruje, że wytrzyma ona ponad 2 000 cykli pracy, rekomenduje ładowanie/rozładowywanie w przedziale 5-95 procent.. Maksymalna moc ładowania nie uległa zmianie, wynosi 50 kW (źródło). Koszt zakupu baterii to 5 800 dolarów, równowartość 22 000 złotych, bez kosztów transportu, które mogą wynieść do kilku tysięcy złotych (gabaryt, waga).

Firma ma również w ofercie pakiety dla VW e-Golfa o pojemności 58 kWh zamiast fabrycznych 24,2 lub 35,8 kWh a testuje akumulatory dla Renault Zoe o pojemności 63,1 kWh. Na BMW i3 zdecydowano się prawdopodobnie dlatego, że to jeden z bardziej lubianych i bezawaryjnych modeli na rynku wtórnym, który sprzedawany był na całym świecie. Samochód jest żwawy, przestronny, wyposażony w całkiem nowoczesne oprogramowanie mimo swojej wiekowości. BMW i3 niestraszna jest rdza, ponieważ ma nadwozie wykonane z kompozytów i włókien węglowych. Na rynku wtórnym wzbudzał duże zainteresowanie naszych Czytelników.

Bateria MTG dla VW e-Golfa (c) Martigi Manufacturing

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: