Na świecie jest kilka krajów silnych motoryzacyjnie i Korea Południowa zdecydowanie do nich należy. BYD wszedł już do Niemiec, zaatakował rynek japoński, teraz uruchomił witrynę, która sugeruje, że zaraz rozpocznie sprzedaż właśnie w Korei Południowej. Wygląda na to, że chiński rząd uznał, że marka może być jednym z kluczowych towarów eksportowych w segmencie automotive, bo firma doznała w ostatnich latach niesamowitego przyspieszenia.

BYD chce „sprostać delikatnym oczekiwaniom koreańskich klientów”

Choć Korea Południowa leży geograficznie bliżej Chin niż Europa czy Japonia, BYD długo się wstrzymywał z próbą wejścia na ten rynek. Teraz sytuacja się zmieniła, producent ma zamiar wkrótce ogłosić szczegóły dotyczące rozpoczęcia sprzedaży samochodów osobowych. Portal Korea Times ocenia, że firmie nie będzie łatwo, bo nie jest rozpoznawalna. Może próbować walczyć niższymi cenami, z tym, że „lokalni klienci kupują raczej samochody zaufanych marek, bez szczególnej troski o cenę” (źródło).

BYD zadebiutował na rynku NEV-ów – aut elektrycznych i hybryd plug-in kategoryzowanych wspólnie – w grudniu 2008 roku. Zaprezentował wtedy pierwszą masowo produkowaną hybrydę plug-in, model BYD F3DM. Chińskie media twierdziły wtedy, że może być to „początek rewolucji dotyczącej zespołów napędowych” i… nie myliły się szczególnie. Ale na wyprodukowanie pierwszych 5 milionów NEV-ów marka potrzebowała aż 15 lat, osiągnęła ten wynik w sierpniu 2023 roku. Na kolejne 5 milionów NEV-ów czekano już tylko 15 miesięcy, rezultat osiągnięto w listopadzie 2024 roku (teraz).

Denza Z9, 30-milionowy NEV opuszczający fabrykę BYD-a (c) BYD

BYD próbował już sprzedawać samochody i w Europie, i w Stanach Zjednoczonych, ale oferta nie była szczególnie ciekawa (patrz: test BYD e6). Teraz gama producenta jest szersza niż oferta któregokolwiek z europejskich konkurentów, Stany Zjednoczone z kolei… zamknęły swój rynek zaporowymi cłami. Firma ma szansę na przekonanie do siebie klientów, o ile dopasuje się do oczekiwań, że „samochody z Chin powinny być tańsze i lepsze”. Na razie BYD przyjął inną strategię, sprzedaje samochody w cenach zbliżonych do cen europejskich konkurentów.

BYD Dolphin mógłby być jednym z hitów eksportowych BYD-a na rynkach, na których brakuje przystępnych cenowo aut elektrycznych (c) BYD

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: