Kia wyprzedaje model Kia EV6 z rocznika 2023. Nowa Kia EV6 58 kWh kosztuje od 167 127 złotych, co jest doskonałą propozycją za samochód elektryczny segmentu D. Kia EV6 z większą baterią 77,4 (~74) kWh zaczyna się od 210 694 złotych, ale u dealerów dostępne są rzekomo słabiej wyposażone egzemplarze, które mogą być jeszcze tańsze. Cennikowo za modele zapłacilibyśmy odpowiednio 212 900 i 268 400 złotych, czyli rabaty wynoszą 21,5 procent. Dobra oferta.
Niższe ceny Kii EV6 (2023)
Spis treści
Samochody zostały wyprodukowane w roku 2023, ale dystrybutor mówi o możliwości uwzględnienia dopłaty „Mój elektryk”, dlatego zapewne w olbrzymiej większości mamy do czynienia z egzemplarzami nowymi. Najniższe ceny dotyczą wariantów bazowych, EV6, z dodatkowym lakierem (patrz TUTAJ).
Wersja 58 kWh ma silnik o mocy 125 kW/170 KM napędzający tylne koła i 394 jednostki WLTP zasięgu, co przekłada się na około 337 kilometrów realnie w trybie mieszanym lub 230 kilometrów przy jeździe autostradowej i rozładowaniu baterii do zera [obliczenia Elektrowozu].

Kia EV6 i zużycie energii przy sprzyjającej pogodzie oraz GPS-owej szybkości 120 km/h. Realny zasięg to maksymalnie 350 kilometrów do rozładowania baterii
Dystrybutor nie chwali się cenami podstawowych EV6 77,4 kWh, te z reguły rozchodzą się najszybciej, więc może ich po prostu nie być. Bazowy wariant EV6 ma na wyposażeniu m.in. czujniki parkowania przód-tył i kamerę cofania, LED-owe lampy z przodu, trzyfazową ładowarkę pokładową 11 kW, system bezkluczykowy i klamki chowające się w drzwiach, 19-calowe felgi aluminiowe, umiarkowanej jakości audio z 6 głośnikami, system one-pedal driving (i-Pedal; źródło).
Najtańszy wymieniony w cenniku model z większą baterią 77,4 (74) kWh to Kia EV6 Plus z pakietem Fun(kcjonalnym) i dodatkowym lakierem. Otrzymamy z nim m.in. elektrycznie regulowane fotele z przodu, 20-calowe felgi (przy mniejszej baterii: 19-calowe), bezprzewodową ładowarkę telefonu, podgrzewane fotele i kierownicę, możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń z baterii (V2L/V2D) czy ustawienia foteli przednich w pozycji półleżącej. Dodatki pakietu Fun to m.in. podgrzewana tylna kanapa, sekwencyjne kierunkowskazy, adaptacyjne reflektory z przodu.
Najtańsza wersja Kia EV6 z napędem na obie osie i 229 kW/325 KM mocy kosztuje 228 749 złotych. Cały cennik poniżej, a pod nim zalety i wady Kia EV6:
Kia EV6 – wady
Zanim przejdziemy do zalet południowokoreańskiego modelu, musimy wspomnieć o jego wadach. W zależności od naszych oczekiwań największą wadą może być 1/ słaby system audio w wersji podstawowej, 2/ średni zasięg na tle głównego konkurenta, Tesli Model 3/Y, 3/ kradzież metodą na gameboya. Problemy numer 1 i 3 da się rozwiązać na etapie wyboru samochodu, trzeba po prostu upewnić się, że system audio nam odpowiada albo wybrać lepszy oraz zamówić dodatkowy zestaw utrudniający kradzież (do montażu w salonach, +1 500 zł).
Drugiego problemu nie rozwiążemy, taki jest już urok samochodów na platformie E-GMP, ale:
Kia EV6 – zalety na tle Tesli Model 3/Y
Największą zaletą Kii EV6 i wszystkich innych samochodów na platformie E-GMP (Hyundai Ioniq 5, Hyundai Ioniq 6, Kia EV9) jest możliwość ładowania z mocą do niemal 240 kW przy baterii 77,4 (74) kWh. Tesla Model 3 wolniej zużywa energię, owszem, jednak jeśli mamy do dyspozycji szybką infrastrukturę do ładowania (Ionity i inne ładowarki o mocy 300+ kW), to w Kii EV6 postoje na ładowanie będą trwały po kilkanaście minut.
Z naszych doświadczeń wynika, że ciężko w tym czasie kupić i wypić gorącą kawę, nie jest więc przypadkiem, że Kia EV6 w rankingu P3 zdobyła trzecie miejsce wśród samochodów najszybciej odzyskujących zasięg na ładowarce:
Nota od redakcji Elektrowozu: oferta jest bardzo dobra. Jeśli ktoś ma wolne zasoby gotówki, samochód jest godny polecenia.