Cennik Kia EV9, największego elektrycznego SUV-a w gamie Kii jest już znany – a teraz wiemy dodatkowo, że samochód właśnie zaczął pojawiać się w salonach i poznaliśmy oficjalny zasięg WLTP modelu. Bazowa wersja wyposażeniowa Earth z silnikiem o mocy 150 kW/203 KM i baterią o pojemności 99,8 kWh kosztuje od 323 900 złotych. Edycja z napędem na obie osie z 282 kW/384 KM mocy i tą samą baterią to wydatek zaczynający się od 343 900 złotych. Obydwa auta posiadają siedem miejsc (2+3+2), model z napędem AWD dostępny jest również w bogatszej opcji wyposażeniowej GT-Line – od 368 900 złotych.
Kia EV9: cena, zasięg, dostępność i wszystko, co wiemy
Spis treści
Kia EV9 to SUV segmentu E, największy elektryk w gamie (3,1 m rozstawu osi, 5,01 m długości dla Earth, 5,015 m dla GT-Line), na razie dostępny wyłącznie z baterią o pojemności 99,8 kWh, choć kilka miesięcy temu pojawiały się plotki o możliwym wariancie z mniejszym akumulatorem o pojemności około 77 kWh, niczym w Kii EV6. Producent ich nie potwierdza.
Podstawowa wersja z jednym silnikiem o mocy 150 kW/203 KM i 350 Nm momentu obrotowego przyspiesza do 100 km/h w 9,4 sekundy, jest to więc auto do spokojnego przemieszczania się po kraju. Co ciekawe, wersja z dwoma silnikami (1+1) ma 282 kW/384 KM mocy, ale jej maksymalny moment obrotowy zmienia się w zależności od wariantu wyposażeniowego. Earth obiecuje do 600 Nm i przyspieszenie 0-100 km/h trwające 6 sekund, GT-Line to 700 Nm i 5,3 sekundy.
Są też inne ważne dane: zasięg WLTP Kia EV9 dla wersji RWD z 19-calowymi felgami wynosi 563 jednostki, 481 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 338 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Przy wariantach z napędem na obie osie jest to odpowiednio 512 jednostek WLTP (Earth) oraz 505 jednostek WLTP (GT-Line).
Producent obiecuje, że minimalny czas ładowania Kii EV9 od 10 do 80 procent na ultraszybkiej ładowarce to 24 minuty. Trzyfazowa ładowarka pokładowa AC-DC ma, to ciekawe, 10,5 kW, jakby natężenie ograniczono do 15 amperów (230 V x 3 fazy x 15 amperów) albo Kia podawała moc wraz ze stratami. Tę ostatnią otrzymamy w pakiecie Premium na Start, w skład którego wchodzi też przewód do ładowania, abonament Kia Charge Plus na 3 lata, pakiet Ionity Power na 3 lata i pakiet serwisowy na 4 lata lub 60 000 kilometrów.
Standardowa konfiguracja samochodu ma 7 siedzisk, czyli środkowy rząd to klasyczna kanapa. Pojemność bagażnika Kii EV9 przy rozłożonych wszystkich oparciach to 333 litry, po złożeniu drugiego rzędu siedzeń zwiększa się do 828 litrów. Przy 6 siedziskach wartości są identyczne, zwiększa się natomiast przestrzeń dostępna po złożeniu wszystkich siedzeń za fotelami kierowcy i pasażera: 2 318 litrów dla konfiguracji z 7 siedziskami i 2 393 dla 6 siedzisk. Prześwit modelu to 17,7 cm.
Kia EV9, opis wersji Earth i GT-Line
W ramach standardowego wyposażenia Earth otrzymujemy m.in. pokaźny zestaw systemów bezpieczeństwa, przednie i tylne czujniki parkowania, trzystrefową klimatyzację z nawiewami dla drugiego i trzeciego rzędu, elektryczny fotel kierowcy i pasażera, kamerę cofania, tempomat „uczący się stylu jazdy kierowcy”, cyfrowy kluczyk i czytnik linii papilarnych na tunelu środkowym, system jazdy półautonomicznej („autopilot”) HDA2, podgrzewane fotele przednie i skrajne w drugim rzędzie, indukcyjną ładowarkę telefonu z funkcją chłodzenia, wentylowane fotele przednie czy przyciemniane lusterko wsteczne z podglądem z kamery.
W standardzie jest też bagażnik z przodu (90 l dla RWD, 52 l dla AWD, obsługa oddawania energii V2D, pompa ciepła, przesuwana kanapa w środkowym rzędzie, podświetlone logo KN na kierownicy. Samochód ma kolor czerwony (Flare Red) i grafitowo-czarne wykończenie wnętrza, ale bez dopłaty możliwe jest zamówienie tapicerki w kolorze beżowo-czarnym:
W edycji GT-Line mamy dodatkowo boczne czujniki parkowania z systemem uruchamiającym hamulce w razie wykrycia przeszkody, adaptacyjne światła mijania i drogowe, elektrycznie regulowane boczki foteli, system audio Meridian [Czytelnicy Elektrowozu rekomendują, żeby w Kiach nie wybierać podstawowego audio], kamery 360 stopni czy możliwość parkowania prostopadle, równolegle i skośnie z pilota.
Ponadto do wyboru mamy cały zestaw pakietów, w tym Comfort z m.in. masażem w fotelach, Longue z sześcioma siedziskami zamiast siedmiu oraz możliwością obracania foteli w środkowym rzędzie o 180 stopni i rozkładanym stolikiem, czy pakiet Drive Wise z kamerami i wyświetlaczem projekcyjnym (opis powyżej). Kompletny cennik samochodu do pobrania w pliku PDF znajduje się TUTAJ, konfigurator jest TUTAJ.
Od naszego Czytelnika wiemy, że Kia EV9 jest już w salonie w Poznaniu, od Moniki Krzesak, PR Managera Kii, dowiedzieliśmy się, że ponad połowa sieci ma już auto, do pozostałych salonów samochód dotrze na dniach. Można więc zapisywać się na jazdy testowe.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: