Ionity stopniowo zwiększa liczbę ładowarek na stacjach w Polsce. Nasz Czytelnik, Pan Marcin, zauważył, że na MOP Olsze, Ionity Poznań i Ionity Jędrzychowice operator zwiększa liczbę stanowisk z dwóch do czterech. Jednocześnie firma od kilku miesięcy ma problemy z płatnościami, nie działają bramki niektórych banków. Rozwiązaniem może być użycie karty RFID innego operatora i rozliczaniem się z nim lub chipa francuskiej firmy Freshmile z całkiem niezłymi stawkami bez abonamentu.

Aktualizacja 2023/11/08, godz. 11.33: dodaliśmy ważną informację, że Freshmile jest prepaidem.

Ionity – rozbudowa i problemy

Najpierw rozbudowa. Podczas gdy na zachodzie Europy standardem jest od 4 do 8 stanowisk, w Polsce najczęściej bywały dwa, z czego jedno potrafiło być wyłączone miesiącami. Sieć już wcześniej zapowiadała rozbudowę, teraz wiemy, że w trzech lokalizacjach pojawiły się dodatkowe dwa stanowiska – MOP Olsze przy A1, Ionity Poznań przy A2, Ionity Jędrzychowice przy DK94, niedaleko A4 – dzięki czemu dojdziemy do poziomu najbardziej podstawowych rozwiązań z krajów bardziej rozwiniętych. Nowe ładowarki nie są jeszcze podłączone i na razie nie wiadomo, kiedy będą:

Nowe ładowarki na MOP Olsze (c) Czytelnik

Druga kwestia to problem z płatnościami. Od kilku miesięcy bramki niektórych banków wykorzystujące nie przepuszczają płatności dla Ionity. Proces wydaje się kończyć sukcesem, ale ładowarka nie startuje. U naszego Czytelnika, Pana Wojciecha, działają dwie karty z pięciu, redakcja Elektrowozu została kompletnie odcięta od sieci, nie działa ani karta Santander, ani Credit Agricole. Na nasze pytania na ten temat zadane w Ionity nie uzyskaliśmy na razie odpowiedzi.

Kłopot z płatnościami można ominąć wykorzystując karty RFID innych operatorów, na przykład GreenWay czy Shell Recharge, trzeba się tylko liczyć z sowitymi opłatami za energię. Sposobem na niższe stawki może być użycie karty francuskiej firmy Freshmile, która pozwala na korzystanie z sieci operatora za 0,25 euro/kWh i 0,15 euro/min.

Jeżeli zatem zatrzymamy się tam Kią EV6 na 18 minut, by uzupełnić 50 kWh energii, zapłacimy w sumie 15,2 euro, równowartość 67,7 zł, czyli 1,35 zł/kWh. W przypadku wolniej ładujących się samochodów kwoty będą wyższe. Nie ma potrzeby opłacania dodatkowego abonamentu, potrzebny jest tylko chip lub karta za 4,99 euro (równowartość 22,2 złotego).

W momencie pisania tego artykułu usługa była dostępna na terenie całej Europy, nie znaleźliśmy zastrzeżenia, że dotyczy tylko Francji. Sklep z kartami i chipami Freshmile znajduje się TUTAJ. UWAGA, usługa Freshmile jest prepaidem, usługą przedpłaconą, jeśli chcemy za jej pomocą korzystać z Ionity, musimy mieć na koncie 19 euro albo zostanie nam na karcie zablokowana kwota 50 euro. Ta informacja znajduje się zresztą na ilustracji powyżej.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]