Nie tylko Volkswagen zachęca rabatami na koniec roku. Naszemu Czytelnikowi pojawiły się reklamy salonu MB Motors (Mercedes), w którym chwali się on solidnymi rabatami na swoje elektryki, wynoszącymi od 28 000 do 108 900 złotych. Mercedes EQA 250 dostępny jest od 229 000 złotych, Mercedes EQC 400 4Matic od 299 900 złotych, Mercedes EQE 500 od 359 900 złotych, Mercedes EQS SUV 450 4Matic od 617 600 złotych. Z informacji, które uzyskaliśmy na infolinii wynika, że mowa jest o samochodach nowych i dostępnych od ręki, chociaż w grę może wchodzić finansowanie.

Rabaty na samochody elektryczne Mercedesa

Przyjrzyjmy się uważnie kwotom:

  • Mercedes EQA 250 – 229 000 złotych, podczas gdy w momencie wejścia na rynek w 2021 roku cena Mercedesa EQA 250 wynosiła 199 900 złotych.
  • Mercedes EQC 400 4Matic – 299 900 złotych, czyli właściwie tyle samo, ile samochód kosztował w najlepszym okresie. Wartość startowa oscylowała między 299 i 329 tysiącami złotych, w momencie wejścia na rynek w 2019 roku cena Mercedesa EQC wynosiła 328 300 złotych.
  • Mercedes EQE 500 4Matic – 359 900 złotych, podczas gdy w kwietniu 2022 roku cena Mercedesa EQE 350+ zaczynała się od 333 600 złotych. Dziś EQE 500 4Matic to wydatek od 445 297 złotych (!).
  • Mercedes EQS SUV 450 4Matic – 617 600 złotych, podczas gdy w sierpniu 2022 roku Mercedes EQS SUV 450+ kosztował od 590 800 złotych.

Patrząc na wartości i daty dojdziemy do wniosku, że elektryki Mercedesa w zasadzie zbliżyły się do swych cen premierowych albo spadły poniżej nich. W dodatku salon mówi o rabatach od znacznie wyższych kwot, które sugerują niezłe wyposażenie już w standardzie. A co otrzymujemy za te pieniądze?

Mercedes EQA 250

Mercedes EQA 250 to crossover segmentu C-SUV, konkurent Lexusa UX 300e, BMW iX1 eDrive20 czy Volvo XC40 Recharge sprzed zmiany zespołu napędowego. EQA w wersji sprzed faceliftingu dysponuje baterią o pojemności 79,8 (66,5) kWh i silnikiem o mocy 140 kW/190 KM, 375 Nm momentu obrotowego napędzającym przednie koła. Deklarowany przez producenta zasięg wynosi maksymalnie do 426 jednostek WLTP, ale z wyposażeniem będzie zapewne niższy za sprawą większych felg. Konfigurator na stronie salonu TUTAJ.

Mercedes EQC 400 4Matic

Mercedes EQC 400 4Matic to schodzący z rynku crossover segmentu D-SUV. O ile w przypadku EQA Czytelnicy mówią nam o „raczej zwykłym” wnętrzu, o tyle przy EQC mamy doskonały poziom komfortu i świetne przyspieszenie (4,9 s do 100 km/h) dzięki 300 kW/408 KM mocy na kołach. Jeśli mamy do przejechania do około 260 kilometrów zimą lub do 320 km latem (szybkości autostradowo-ekspresowe), nasza podróż będzie bardzo wygodna.

Powyżej tych wartości zacznie doskwierać nam słaba moc ładowania auta, która wynosi maksymalnie 110 kW – postoje mogą nam się więc dłużyć, szczególnie, że samochód jest dość energożerny. Modelu nie ma w konfiguratorze salonu, więc podejrzewamy, że chodzi o auto podemonstracyjne. Mercedes EQC 400 4Matic rozmiarowo jest konkurentem Hyundaia Ioniq 5, BMW iX3, Tesli Model Y.

Mercedes EQC (c) Mercedes

Zespół napędowy Mercedesa EQC (c) Mercedes

Mercedes EQE 500 4Matic

Mercedes EQE 500 4Matic to limuzyna segmentu E, rozmiarowo konkurencja BMW i5 oraz Tesli Model S. Auto też ma 300 kW/408 KM mocy, 858 Nm momentu obrotowego i baterię o pojemności użytecznej 90,56 kWh. Producent nie podaje zasięgu dla tego konkretnego wariantu, spodziewajmy się około 560 jednostek WLTP, 480 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Zaletą modelu jest przestronna i wygodna kabina, wadą – bagażnik o pojemności zaledwie 430 litrów. Maksymalna moc ładowania to około 170 kW.

Mercedesy EQB, EQE i EQS

Mercedes EQS SUV 450 4Matic

Mercedes EQS SUV 450 4Matic to największy samochód elektryczny w gamie producenta. Auto ma 3,21 metra rozstawu osi i 5,13 metra długości, lokuje się więc w segmencie F, powyżej konkurencji. Wariant 450 4Matic ma 265 kW/360 KM mocy, 800 Nm momentu obrotowego, przyspiesza do 100 km/h w 6,1 sekundy, ale dzięki baterii o pojemności ~126 (118) kWh obiecuje niemal 660 jednostek WLTP zasięgu na najmniejszych felgach. Maksymalna moc ładowania przekracza 200 kW, ale potrzebujemy ładowarki, która osiągnie takie wartości (np. stacji Ionity).

Salony MB Motors są przy ul. Puławskiej 34 w Piasecznie (Mapy Google TUTAJ), przy Al. Krakowskiej 5C w Falentach (Mapy Google TUTAJ) oraz przy Krzywoustego 71 w Poznaniu (Mapy Google TUTAJ).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 5]