Kilka tygodni temu BMW wprowadziło do oferty najtańszą wersję BMW iX1 oznaczoną jako eDrive20. Samochód ma napęd na przód, 150 kW/204 KM mocy i całkiem sporą baterię jak na segment, w którym się znajduje (C-SUV), bo 66,5 (64,8) kWh. Startowa cena BMW iX1 eDrive20 to 220 000 złotych i już w tym wariancie auto jest znośnie wyposażone. Nie licząc może niezbyt urodziwych 17-calowych felg. Sensowna i przyjemna dla oka konfiguracja to wydatek rzędu około 250 000 złotych.
BMW iX1: cena, specyfikacja, konkurencja
Spis treści
BMW iX1, wymiary, zasięg, pojemność bagażnika
Za bazowe 220 000 złotych otrzymujemy crossovera segmentu C o 4,5 metra długości, 2,69 m rozstawu osi i bagażniku o pojemności 490 litrów. Model ma klasyczne nadwozie BMW X1, przyspiesza do 100 km/h raczej dostojnie, w 8,6 sekundy, dzięki baterii 66,5 (64,8) kWh oferuje zasięg wynoszący 430-474 jednostki WLTP, 368-405 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 260-285 kilometrów zasięgu autostradowego przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [obliczenia redakcji Elektrowozu].
BMW iX1, wyposażenie
Podstawowe wyposażenie to 17-calowe felgi i czarny lub biały lakier. Ładowarka pokładowa AC-DC jest trzyfazowa i działa z mocą do 11 kW, ładowanie prądem stałym rozpędzi się do maksymalnie 127 kW. Producent twierdzi, że w ramach wyposażenia standardowego otrzymamy m.in. zakrzywiona obudowę z dwoma wyświetlaczami, 2-strefową klimatyzację z nawiewami z tyłu, skórzaną kierownicę sportową i kamerę cofania.
Za elektrycznie sterowane, „aktywne” fotele kierowcy i pasażera dopłacimy 2 200 złotych, podgrzewana kierownica to wydatek 900 złotych, alarm to +2 300 złotych, za przyciemniane tylne szyby trzeba dodać 1 900 złotych, zestaw audio Harman Kardon kosztuje dodatkowe 2 800 złotych. Producent daje możliwość montażu w samochodzie ładowarki trzyfazowej o mocy 22 kW, taka przyjemność kosztuje 3 300 złotych. Pakiet serwisowy na 6 lat bez limitu przebiegu (Service Inclusive) to wydatek 4 300 złotych.
Za model z kilkoma dodatkami (kamery 360 stopni, wyświetlacz projekcyjny Head-up, ładowarka indukcyjna) i ładniejszymi felgami zapłacimy około 250 000 złotych. Żyjemy w zwariowanych czasach, bo jest to kwota wyższa niż przyjdzie nam wydać z przestronniejszą Teslę Model Y RWD, wersję ze zbliżonym zasięgiem, większym bagażnikiem, szybszym ładowaniem, lepszym przyspieszeniem i oprogramowaniem.
Konkurencja BMW iX1 oraz BMW iX2
Bezpośrednią konkurencją BMW iX1 jest Mercedes EQA (większa bateria, lepszy zasięg), może też nowy Hyundai Kona Electric 65 kWh (lepszy zasięg), Volvo XC40/C40 Recharge, może też Kia Niro EV. Konfigurator BMW iX1 eDrive20 znajduje się TUTAJ.
Nota od redakcji Elektrowozu: premiera BMW iX2 nastąpi w środę, 11 października (źródło). Do pewnego stopnia model również będzie konkurentem BMW iX1.