Peugeot zaprezentował Peugeota E-208 po faceliftingu. Oprócz wielkiej litery w symbolu i lekko odświeżonych świateł, powiększono mu też baterię i wzmocniono silnik. Parametry samochodu możemy recytować z pamięci, takie same mają wszystkie modele na platformie e-CMP 2.0: 54 (51) kWh pojemności akumulatora, 115 kW/156 KM mocy, około „400 jedn. WLTP” zasięgu.

Wcześniej było odpowiednio 50 (~46) kWh, 100 kW/136 KM i 330-360 jedn. WLTP.

Nowy Peugeot E-208. Był ładny, pozostał ładny

O ile elektryczny Opel Corsa będzie oferowany z poprzednim i nowym zespołem napędowym, o tyle przy Peugeocie E-208 nie mówi się o żadnych historycznych naleciałościach, nie licząc może silników spalinowych w wariantach Hybrid 100 i Hybrid 136 (pseudohybrydy, tj. mild hybrid). Możliwe, że koncern Stellantis wysyła jeden ze swoich sztandarowych modeli do walki z Toyotą Yaris/Yaris Cross. Dotychczas szło doskonale, w 2022 roku Peugeot 208 z wszystkimi zespołami napędowymi był najchętniej kupowanym samochodem w Europie.

Z zewnątrz różnice między Peugeotem e-208 i E-208 są kosmetyczne, ale na plus. Trzy paski świateł do jazdy dziennej (Peugeot nazywa je „kłami”) wydłużono, by wchodziły na atrapy wlotów powietrza. Wcześniej przedłużony był tylko „kieł” zewnętrzny. Potrójne światła pozycyjne pozostały z tyłu, wcześniej były równoległe do boków nadwozia, teraz są równoległe do podłoża. LED-owe kierunkowskazy i światło cofania dostępne jest tylko w wariancie GT (źródło):

Nowy Peugeot E-208. Uwaga, ujęcie jest takie, że samochód wydaje się większy i masywniejszy niż jest w rzeczywistości, co dodatkowo eksponuje nowe logo marki. To często stosowana sztuczka przy samochodach małych, a Peugeot E-208 jest modelem segmentu B

Wraz z samochodem oferowane będą felgi 16- i 17-calowe. Ładowarka pokładowa AC-DC może być 1-fazowa (7,4 kW) lub 3-fazowa (11 kW). Wszystkim potencjalnym nabywcom samochodu przypominamy, że najlepszym wyborem jest praktycznie zawsze ładowarka 3-fazowa. Jeśli chodzi o ładowanie prądem stałym, sytuacja została po staremu, Peugeot E-208 rozpędzi się do maksymalnie 100 kW.

Ambientowe oświetlenie może przybrać jedną z ośmiu barw. Wyświetlacz centralny zmniejszono w pionie i poszerzono, wygląda teraz nowocześniej – wersja 10-calowa jest standardem we wszystkich wersjach wyposażenia, ale edycje Allure i GT mają wyższą rozdzielczość. Liczniki są cyfrowe za wyjątkiem wersji Active (niedostępna w elektryku), która posiada klasyczne tarcze z 3,5-calowym ekranikiem w środku:

Wyposażeniem opcjonalnym jest ładowarka indukcyjna do telefonów o mocy 15 W (standard w GT), to samo dotyczy widoku 360 stopni. W wariancie Active dostępna jest tylko manualna klimatyzacja, w edycji Allure brakuje m.in. świateł full-LED z przodu, oświetlenia nastrojowego i kamery cofania wysokiej rozdzielczości. Pojemność bagażnika Peugeota E-208 to 309 litrów. Samochód trafi do sprzedaży w listopadzie 2023 roku.

Nota od redakcji Elektrowozu: a może już nie e-CMP, lecz E-CMP? 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: