Ionity przywróciło abonament Ionity Passport, który znikł ze stron operatora pod koniec 2022 roku. Wygląda na to, że firma nastawia się na bezpośrednią konkurencję z Superchargerami Tesli, bo stawki u obu operatorów są porównywalne (choć na Ionity nadal jest drożej). Od wtorku, 6 czerwca, dnia, w którym wystartują serwery Diablo IV ( 😉 ), będzie można kupić również nowy Ionity Passport.
Ionity Passport 2023 a starsza usługa
Nowy cennik Ionity Passport (źródło; Ionity Direct to stawka bez abonamentu i zobowiązań):
- stawka za energię: 1,5 zł/kWh -> 2,56 zł/kWh (+70,7 procent),
- abonament miesięczny: 79 -> 56,99 zł (-27,7 procent),
- minimalny okres obowiązywania: 12 miesięcy -> brak.

Stawki za Ionity Passport i Ionity Direct. Ten drugi to opłata bezpośrednio za energię bez abonamentu
Dla porównania przykładowy cennik Superchargerów dla właścicieli aut innych marek (stawki za energię są zależne od lokalizacji i pory doby):
- brak abonamentu,
- 0,55-0,6 euro/kWh, równowartość 2,48-2,71 zł/kWh,
- ALBO abonament 12,99 euro miesięcznie, równowartość 58,65 zł,
- I DZIĘKI NIEMU 0,41-0,45 euro/kWh, równowartość 1,85-2,03 zł/kWh.
A zatem na Superchargerach będzie taniej, o ile w danym miejscu Tesla zdecydowała się na udostępnienie ich samochodom innych marek. Ale Superchargery działają wyłącznie z napięciami w okolicy 400 woltów, dlatego pełni możliwości swoich aut nie wykorzystają kierowcy Porsche Taycan, Audi e-tron GT, Kii EV6/EV9 czy Hyundaiów Ioniqów 5/6. W dodatku – jak informują nasi Czytelnicy – lokalizacje Superchargerów bywają gorsze niż umiejscowienie stacji Ionity, które budowane są w bezpośredniej bliskości dróg szybkiego ruchu.
Na terenie Polski mamy dziś 10 stacji ładowania Ionity, nie obrazilibyśmy się za jeszcze co najmniej jedną-dwie na wysokości Radomska oraz między Słupskiem a Koszalinem.

Stacje Ionity na terenie Polski. Niektóre nie są widoczne ze względu na pinezki ulokowane zbyt blisko siebie, tj. po obu stronach drogi (A4, A1, A2) (c) Ionity