Tesla rozesłała do wybranych inwestorów zaproszenia na oficjalne spotkanie 1 marca. Elon Musk pokazał je na Twitterze. W jego tle widać zmultiplikowane wytłoczki boków jakichś samochodów. Niemal idealnie odpowiadają one Tesli Model Y, sprawiają tylko wrażenie nieco krótszych (ściętych) z tyłu, lecz może być to złudzenie. Współpracownik Munro wyliczył, że ich liczba sugeruje możliwości produkcyjne Tesli: ponad 1,9 miliona samochodów. To aktualny potencjał wszystkich fabryk firmy na świecie.

Tesla Investor Day 2023. Chodzi o skalowanie w górę?

Elon Musk zapowiadał, że Master Plan Part 3 będzie dotyczył zwiększania liczby wytwarzanych aut, zaznaczył to też w twittcie, w którym zamieścił zaproszenie. Pod koniec dekady Tesla chciałaby osiągnąć wydajność wynoszącą nawet 20 milionów samochodów rocznie, przy czym jedna fabryka powinna produkować do 2 milionów pojazdów. Za wzrostem wydajności linii montażowych aut musi pójść cała reszta: ogniwa, baterie, silniki itd.

Jeśli domysły pracownika Munro się potwierdzą, spotkanie z inwestorami będzie dotyczyło właśnie tego tematu: omówienia sposobów na zwiększenie produkcji aut. Musk musi być świadomy, że świat jest w stanie przyjąć ograniczoną liczbę Modeli Y, drogich crossoverów klasy D, szczególnie, że już teraz Tesla mocno rozdmuchała akurat ten segment. Dlatego w parze ze skalowaniem produkcji w górę musi iść obniżanie kosztów samochodów. Albo poprzez stopniowe zmniejszanie cen aut, albo też przez wprowadzanie tańszych pojazdów z rodzaju „taniej Tesli”.

Dotychczas przewidywania Munro raczej się nie sprawdzały, dlatego należy podejść do nich z pewnym dystansem. Na pewno Musk prze do przodu w zaspokajaniu potrzeb rynku, a inni giganci (np. Volkswagen) usiłują tylko dotrzymać mu kroku lub wręcz (np. Toyota) pomagają mu w ekspansji świadomie uciekając od elektryków. Rozwój Tesli w kierunku światowego potentata w dziedzinie produkcji aut czy ogniw Li-ion idzie zatem całkiem gładko – a przynajmniej tak to wygląda z zewnątrz.

Spośród wypowiedzi pod artykułem spodobał nam się komentarz Pana lotnika1976:

Tej firmie na pewno nie zaszkodziłoby gdyby Jej CEO wziął sobie bardziej do serca sentencje o milczeniu :). RoboTaxi Roadster FSD i pare innych jeszcze deklaracji nie musialo sie pojawiac w przestrzeni publicznej wczesniej niz to konieczne.

Szanuje Elona za wiele, ale akurat Jego PR jest delikatnie mowiac takie se :).

Wczoraj czy przedwczoraj probowalem ogladac transmisje z jakiegos takie „redneckowego okraglego stolu” z Jego udzialem i po 5 min wylaczylem – ani forma ani tresc mnie nie przekonaly.

Możesz go zalajkować, dać łapkę w dół albo po prostu skomentować.

Nota od redakcji Elektrowozu: w internecie pojawiały się fantastyczne doniesienia, że oto obserwujemy odlewy boków jakiegoś modelu, za sprawą których Tesla chciałaby składać z pięciu części (jak z klocków) tanie samochody.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]