Ależ pogrom! Renault Zoe ZE 50 w teście Euro NCAP uzyskał 0 na 5 gwiazdek. Samochód w umiarkowanym stopniu chroni kierowcę i pasażerów, ale mechanizmów wsparcia kierowcy i ochrony innych uczestników dróg w standardzie nie ma prawie żadnych, co spowodowało utratę praktycznie wszystkich możliwych punktów.

Renault Zoe i Euro NCAP

Podczas zderzeń 50/50 km/h samochód „na oko” zachowywał się poprawnie, przednia szyba ulegała uszkodzeniu, ale nie wyglądało na to, żeby dochodziło do penetracji struktury kabiny. Jednak odczyty z manekinów i analiza nagrań sprawiły, że auto zyskało raczej słabe noty:

Niestety, w kabinie nie ma ani poduszki powietrznej między kierowcą i pasażerem, ani nawet bocznych kurtyn powietrznych. Przy uderzeniu w bok sama kabina poddaje się niewiele – impet bierze na siebie znajdująca się w podłodze bateria – ale głowa kierowcy leci jak piłka (pierwsze zdjęcie). Manekin stracił rękę, jednak eksperci z Euro NCAP zastrzegają, że to wina wcześniejszych testów prowadzonych na kukle. Przy uderzeniu w słup z szybkością 32 km/h, struktura poddaje się na tyle, że kierowca może uderzyć głową w przeszkodę (drugie zdjęcie).

Najgorzej wypadł test drogowy. Samochód nie posiada w standardzie asystentów wspierających kierowcę (wykrywanie przechodniów, hamowanie przed przeszkodami, ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu), więc eksperymentów nawet nie pokazano na filmie – autu przyznano po prostu 14 procent. Niektóre z tych systemów dostępne są w ramach opcji.

Zero gwiazdek na pięć możliwych to najgorszy wynik w 2021 roku. Lepsza okazała się nawet Dacia Spring, która zdobyła 1 gwiazdkę. Najbliższe rozmiarami do Renault Zoe ZE 50 Toyota Yaris Cross i Skoda Fabia zdobyły po 5 gwiazdek na 5 możliwych (źródło).

Cały raport można pobrać TUTAJ albo obejrzeć poniżej:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]