Osoby, które obserwują strategię cenową koncernu Volkswagena dla aut na platformie MEB, muszą czuć lekkie zdziwienie porównując ceny samochodów marki Volkswagen ze Skodą – Skody bywają droższe. Okazuje się, że podobnie będzie z Cuprą, ma być lokowana między segmentem popularnym a premium. Zaczyna się już teraz, od Cupry Born.

Cupra UrbanRebel w 2025 roku. O 25 procent droższa od porównywalnego od Volkswagena!

Nową strategię cenową Wayne Griffiths, prezes Cupry, ujawnił podczas prezentacji niewielkiego auta elektrycznego, które nazwano Cupra UrbanRebel. Samochód w cywilnej postaci ma się pojawić dopiero za cztery lata, w 2025 roku, i ma być o 5 000 euro droższy niż jego baza, mały elektryk Volkswagena, prawdopodobnie VW ID.2. Volkswagen ma bowiem startować od 20 000 euro, Cupra będzie zaczynała się od 25 000 euro:

Wersja Cupra samochodu będzie wyceniona wyżej, ponieważ chcemy, żeby była pozycjonowana między segmentem masowym i premium – powiedział Griffiths (źródło).

Takiego taniego elektryka będzie miała też Skoda – nieoficjalnie mówi się, że zostanie nazwany Skoda Elroq – i spodziewamy się, że on również zostanie wyceniony podobnie lub nieco drożej niż odpowiedni Volkswagen.

Sam UrbanRebel ma być bardzo podobny do wersji produkcyjnej. Prezes zdradził, że wystarczy zdjąć skrzydło i spojler, by uzyskać wariant bliski wersji finalnej. Nie spodziewajmy się jednak, że utrzyma ona parametry konceptu, który miał 320 kW (435 KM) mocy w szczycie i 250 kW (340 KM) w trybie ciągłym. Producent deklaruje, że auto rozpędza się do 100 km/h w 3,2 sekundy, czyli lepiej niż Tesla Model 3 Performance:

Cupra UrbanRebel. Bez spojlera i skrzydła ma być „bardzo bliski” wersji produkcyjnej (c) Cupra

Cupra Born i ceny w Polsce

A wracając do Cupry Born: ceny modelu w Niemczech już są znane i już wiadomo, że auto w podstawie otrzymało nieco większą baterię niż ID.3 (51 zamiast 45 kWh) i że jest droższe. Model prezentuje się nowocześniej niż Volkswagen ID.3, ma też bardziej tradycyjne wnętrze z wyświetlaczem  środkowym większym niż znajdziemy nawet w ID.4.

W Polsce zapowiadane są bardziej tradycyjne warianty: Cupra Born 45 i Cupra Born 58, z bateriami o pojemnościach odpowiednio 48 i 58 kWh. Pierwszy obiecuje 349 jednostek WLTP zasięgu, drugi ma 427 jednostek. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że ich ceny mają zostać ujawnione w nadchodzącym kwartale.

Cupra Born jest bratem VW ID.3, modelem na platformie MEB. W przyszłości może zyskać napęd na obie osie oraz baterię o pojemności 77 kWh. Samochód został pierwotnie zaprezentowany jako Seat el-Born, ale z czasem okazało się, że będzie sprzedawany pod marką Cupra.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: