Interesujące zestawienie Volkswagena ID.4 z Teslą Model Y, które ponoć „wyciekło” z Volkswagena. Z prezentacji, która wygląda na materiał szkoleniowy dla europejskich sprzedawców, wynika, że choć Tesla Model Y jest większa, to ID.4 zaoferuje nabywcy więcej przestrzeni w kabinie. Poza tym elektryczny Volkswagen ma szereg zalet w stosunku do crossovera Tesli.

Volkswagen ID.4 vs Tesla Model Y w materiale szkoleniowym Volkswagena

Z przyjemnego dla oka, solidnie przygotowanego opracowania dowiemy się, że Tesla Model Y jest dłuższa i ma większy rozstaw osi (różowy obrys), a mimo to kierowca i pasażer w obu samochodach będą mieli dla siebie niemal tyle samo miejsca. Z bardziej szczegółowych kalkulacji wynika wręcz, że kabina VW ID.4 jest większa o 6 centymetrów (ramka po prawej stronie).

Poza tym Volkswagen ID.4 gwarantuje mniejszą średnicę zawracania (10,2 zamiast 12,1 metra), ma wnętrze wysokiej jakości, system operacyjny VW.OS i sporo cyfrowych rozwiązań. Siłą samochodu ma być również baza salonów i serwisów oraz niższa cena.

> Volkswagen ID.4 „zaoferuje sporo z tego, co ma Tesla, za znacznie niższą cenę”. Konkurencja? Toyota RAV4 i Honda CR-V

Tesla Model Y z kolei obiecuje lepsze przyspieszenie – które „nie jest szczególnie istotne na rynku” – oraz ma dwa razy wyższą moc ładowania. Jest też bardziej zorientowana na oprogramowanie, cokolwiek miałoby to oznaczać. Tak przynajmniej wynika ze slajdu, który, podkreślmy to raz jeszcze, prawdopodobnie stanowi materiał szkoleniowy dla sprzedawców Volkswagena.

Cena VW ID.4 w Niemczech od 44 500 euro

Wady i zalety aut można przedstawiać różnie, z naszego punktu widzenia ciekawe są ceny VW ID.4 widoczne w ostatnim wierszu tabeli. Wartość „58 620” euro dla Tesli dotyczy rynku niemieckiego, domyślamy się zatem, że również cennik Volkswagena ID.4 jest Niemiec. Mamy zatem:

  • 44 500 euro dla VW ID.4 z napędem na tył,
  • 49 000 euro dla VW ID.4 z napędem na obie osie.

Jako że w Niemczech stosowane są dopłaty do aut elektrycznych, po ich uwzględnieniu otrzymamy następujące kwoty (zakładamy, że ceny zawierają 19-procentowy VAT):

  • 52 000 euro dla wersji RWD,
  • 56 500 euro dla wersji AWD.

Polskie ceny Volkswagena ID.4 od 247 tysięcy złotych?

W naszych dotychczasowych szacunkach przeliczanie cen samochodów po kursie euro sprawdzało się gorzej niż proporcje, jak zwykle wykorzystamy więc ten ostatni sposób. Na podstawie cen VW Touarega możemy wyliczyć, że:

  • cena VW ID.4 RWD powinna wynieść około 247 tysięcy złotych,
  • cena VW ID.4 AWD powinna wynieść około 269 tysięcy złotych.

Gdy podobnych obliczeń dokonywaliśmy dla Volkswagena ID.3, okazało się, że polskie ceny zostały skalkulowane nieco niżej niż wynikałoby z naszych proporcji. Dlatego spodziewamy się, że i tutaj mogliśmy lekko przestrzelić, ale nie spodziewamy się, by różnica była większa niż 11 tysięcy złotych na plus.

A co dostaniemy za powyższe kwoty? Elektrycznego crossovera górnej części segmentu C-SUV o następującej specyfikacji (dane potwierdzone częściowo):

  • bateria: 77 (82) kWh,
  • moc: 150 kW / 204 KM dla RWD, 195 kW / 265 KM dla AWD,
  • zasięg: 522 lub 470 jednostek WLTP, czyli do 446 lub 402 kilometrów realnie w trybie mieszanym.

Zamówienia na Volkswagena ID.4 będą przyjmowane od 24 września, czyli od przyszłego czwartku.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: o tym, że jest to prezentacja dla sprzedawców, wnioskujemy patrząc na brak omówienia zasięgów samochodów. Choć Volkswagen podkreśla dodatkowe 6 centymetrów w kabinie, nie zahacza o temat kilkunastu kilometrów przewagi w zasięgu. Ale chyba rozumiemy, dlaczego tak się dzieje: sądząc po przyspieszeniu obu samochodów, zestawiono obok siebie możliwości Volkswagena ID.4 RWD oraz Tesli Model Y AWD.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]