Interesująca wypowiedź wiceprezesa ds. sprzedaży i marketingu amerykańskiego oddziału Volkswagena. Twierdzi on, że Volkswagen nie ma zamiaru konkurować z samochodami Muska, ale mimo tego „zaoferuje sporo z tego, co ma Tesla, za znacznie niższą cenę”. Czyżby więc ID.4 miał być pozycjonowany cenowo niewiele wyżej niż ID.3?

„Za znacznie niższą cenę” nie pozostawia zbyt wiele pola manewru

Jeśli założymy, że słowa Duncana Movassaghiego dotyczą w jakimś stopniu kontynentu europejskiego, sytuacja robi się intrygująca. Najtańsza Tesla Model 3 SR+ z baterią o pojemności 50 (54,5) kWh kosztuje w Polsce 199 990 złotych. Volkswagen ID.4 jest samochodem o segment mniejszym, ale crossoverem (C-SUV, a nie D, jak Model 3). Prawdopodobnie będzie też dostępny w co najmniej dwóch opcjach bateryjnych: 58 (62) i 77 (82) kWh.

Jeżeli teraz weźmiemy pod uwagę wariant z mniejszą baterią, mamy takie oto widełki: 199 990 zł za Teslę Model 3 (większą, o nieco słabszym zasięgu) oraz 155 890 zł za Volkswagena ID.3 Pro Performance 58 (62) kWh (mniejszego, o nieco lepszym zasięgu). Elektryczny crossover Volkswagena powinien się w nich zmieścić.

Gdyby zatem ID.4 miał być dostępny za „znacznie niższą cenę” niż Model 3, to żeby nie szkodzić VW ID.3, musiałby startować od około 175 tysięcy złotych za 58 (62) kWh i około 210 tysięcy złotych za model 77 (82) kWh. Co czyni ofertę całkiem interesującą, szczególnie w wariancie z większą baterią.

Rzecz jasna przy tych wszystkich rozważaniach należy postawić duże słowo „GDYBY”.

> Startuje produkcja Volkswagena ID.4. Pokaz pod koniec września, sprzedaż jeszcze w tym roku

Wiceprezes Volkswagen of America podkreśla też jasno, że o ile Tesla była dla Volkswagena źródłem inspiracji, gdy chodzi o doświadczenia klientów, o tyle firma nie ma zamiaru z nią walczyć o klienta.

Volkswagen ID.4 ma być jedną z rozważanych opcji dla 4 milionów Amerykanów, którzy kupują samochody popularne. Niemiecki producent oficjalnie nastawia się na konkurencję z Toyotą RAV4 czy Hondą C-RV. Chce też, by proces zamawiania samochodu był możliwie prosty, dlatego w pierwszym okresie liczba dostępnych konfiguracji ma być ograniczona, a rola dealera zostanie zmarginalizowana do roli dostawcy-wydawcy samochodu (źródło).

Proces konfiguracji Volkswagena ID.4 (c) Volkswagen, za: GreenCarCongress

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: jak słusznie zauważają nasi najwnikliwsi Czytelnicy, w oryginale mowa była o Tesli Model Y. Uważamy jednak, że to nadinterpretacja redakcji GreenCarReports. Volkswagen musi wykorzystać ID.4 do walki z konkurentem, który mu zagraża tu i teraz, a tym jest Tesla Model 3. Tesla Model Y musi dopiero udowodnić swoją wartość. Spodziewamy się, że do bezpośredniej cenowej walki z elektrycznym crossoverem Tesli zostanie wystawione Audi Q4 e-tron.

Zdjęcie otwierające: Volkswagen ID.4 w Chinach; fotografia nieoficjalna

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]