Oficjalny profil BMW i na Facebooku opublikował zdjęcie lub rendering z wnętrza BMW iX3. Widać na nim częściowo naładowaną baterię oraz licznik pozostałego zasięgu z liczbą „238 km”. Na tej podstawie można spróbować oszacować całkowity zasięg samochodu. Nie jest on oszałamiający.

BMW iX3 = „nie samym zasięgiem elektryk żyć musi”

BMW iX3 to SUV segmentu D. SUV, a więc samochód o dużej powierzchni czołowej, która zwiększa opór powietrza i ogranicza zasięg auta. Ale BMW iX3 to SUV z baterią o pojemności 74 (80) kWh i napędem na jedną oś, co powinno niwelować wcześniejszy efekt.

BMW iX3 wreszcie to bezpośredni konkurent Tesli Model Y Long Range RWD.

Zgodnie z wstępną deklaracją Muska, taka Tesla powinna pokonywać na jednym ładowaniu do 480 kilometrów (300 mil):

Warianty Tesli Model Y zgodnie z informacją podaną podczas premiery (c) Tesla

Od czasu premiery dochodziło do pewnych zawirowań z zasięgiem i dostępnością różnych wersji Modelu Y. Niedawno wersja Standard Range wypadła z [potencjalnej] oferty, ponieważ „oferowałaby zbyt niski zasięg, poniżej 402 kilometrów EPA”. To byłoby jakieś 320 kilometrów realnie.

Warto zapamiętać tę liczbę i przyjrzeć się temu oto renderingowi lub zdjęciu, który pokazało BMW (źródło):

Samochód informuje, że jest gotowy do jazdy. Bateria na grafice jest uzupełniona w 75 procent (zmierzyliśmy) – to wszystko ma sens. Jeśli jednak auto wyliczyło, że przejedzie 238 kilometrów, to prezentowany zasięg BMW iX3 w trybie mieszanym na pełnej baterii wyniesie 317 kilometrów.

Albo 220 kilometrów przy eksploatacji w przedziale 80->10 procent.

Producent chwali się 520 jednostkami NEDC, które odpowiadają mniej więcej 349 kilometrom. Nawet jeśli uwzględnimy liczbę ze zdjęcia powyżej oraz wartość katalogową, otrzymujemy widełki 320-350 kilometrów i około 400 km w mieście przy dobrej pogodzie.

Przy takim wyniku BMW iX3 trudno będzie konkurować z Teslą Model Y. Samochód może stawać w szranki z Mercedesem EQC i Jaguarem I-Pace, ale na przełomie 2020/2021 roku wartości charakterystyczne dla modeli z roku 2018 mogą okazać się zbyt niskie.

Sprzedaż od końca bieżącego roku, cena od 283 tysięcy złotych:

> Cena BMW iX3 od 282 900 zł. BMW: Jak doposażone BMW X3 xDrive20d. Ale produkcja „2020” już niedostępna

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: