MG ZS EV to stosunkowo tani elektryk segmentu C, który zyskuje na popularności w Wielkiej Brytanii. Auto ma dobry stosunek możliwości do ceny, ale oferuje dość umiarkowany zasięg, około 260 jednostek WLTP. Niewykluczone, że wkrótce się to zmieni i na rynku zadebiutuje wersja z większą baterią.

MG ZS EV z akumulatorami o pojemności ~65 kWh?

Obecna wersja MG ZS EV dysponuje baterią 44,5 kWh i pozwala na przejechanie 262 jednostek WLTP, czyli na pokonanie do 220 kilometrów w trybie mieszanym. To niezły wynik w mieście i okolicach, ale dość słaby, gdybyśmy zechcieli wyruszyć w podróż liczącą więcej niż 350 kilometrów.

Prezes indyjskiego oddziału MG Motor zdradził właśnie, że firma planuje zaprezentowanie nowego wariantu MG ZS EV z akumulatorami umożliwiającymi osiągnięcie o 47 procent wyższego zasięgu (źródło). W Europie byłoby to około 385 jednostek WLTP, czyli do 330 kilometrów realnie w trybie mieszanym (oraz pod 400 kilometrów w mieście). Nawet jeśli weźmiemy szybszą autostradową jazdę, auto powinno pokonywać do 250 kilometrów na jednym ładowaniu.

> MG ZS EV: recenzja Nylanda [wideo]. Duży i tani jak na samochód elektryczny – idealny dla Polaków?

Żeby osiągnąć takie wyniki przy tej bryle i tym samym silniku, bateria musiałaby mieć co najmniej 65 kWh pojemności. Cena MG ZS EV wzrosłaby więc o około 20 procent. Jeśli teraz auto rozpoczyna się w Wielkiej Brytanii od równowartości około 141 tysięcy złotych, wariant z większą baterią musiałby kosztować około 171 tysięcy złotych.

W wartościach bezwzględnych to dużo, ale w podobnej cenie jest oferująca zbliżone możliwości i nieco mniejsza Kia e-Niro 64 kWh. Nabywca miałby więc do wyboru: albo wziąć auto południowokoreańskie z ciut lepszym zasięgiem i ciaśniejszym wnętrzem, albo też zdecydować się na przestronniejszego, ale powolniejszego i minimalnie słabszego zasięgowo MG ZS EV.

Nie udało nam się uzyskać na razie informacji, czy SAIC, chiński właściciel marki MG, planuje wejście z ZS EV na inne rynki, w tym do Polski. Firma skupia się na razie na krajach z ruchem lewostronnym, w tym na Wielkiej Brytanii (skąd pochodzi marka MG), Indiach czy Australii, ale oferuje też auta w Norwegii.

> MG ZS EV – chiński elektryk od SAIC. Duży, wyważony, rozsądnie wyceniony. Jest w Europie!

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: