We wrześniu 2020 roku trafi do sprzedaży nowy Hyundai Santa Fe (2021), SUV segmentu D-SUV, którego siostrą jest Kia Sorento. Auto ma zostać wyposażone w dwa różne rodzaje napędu hybrydowego: stary/samoładujący oraz plug-in, z możliwością uzupełnienia energii z gniazdka.

Hyundai Santa Fe (2021): specyfikacja i wszystko, co wiemy

Najważniejsza informacja jest taka, że nie zdradzono żadnych parametrów technicznych nowych zespołów napędowych oprócz ich marketingowej nazwy: „Smartstream” (źródło). Jeśli jednak rzucimy okiem na Kię Sorento (2021), możemy zaryzykować twierdzenie że stara/samoładująca hybryda w nowym Santa Fe będzie wyposażona w baterię o pojemności 1,49 kWh oraz silniki elektryczny o mocy 44,2 kW (60 KM) i silnik benzynowy 1.6 T-GDi.

> Nowa Kia Sorento (2021) – najpierw stara hybryda z silnikiem benzynowym, kiedyś hybryda plug-in

O hybrydzie plug-in nie wiemy nic, spodziewamy się natomiast baterii o pojemności kilkunastu kWh – większej niż w Hyundaiu Ioniq Plug-in. Gdybyśmy mieli strzelać, celowalibyśmy w okolice 13-17 kWh.

Auto będzie wyposażone w liczniki o przekątnej 12,3 cala oraz opcjonalny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala w centrum deski rozdzielczej. Producent chwali się, że nowy Hyundai Santa Fe powstanie na nowej platformie trzeciej generacji, która ma zapewniać niższą wagę auta oraz lepszą stabilność podczas jazdy.

> Hyundai 45 na ulicy w maskowaniu. Wizualnie jak koncept, baterie 58 i 73 kWh? [Carscoops; akt.]

Dodatkowe szczegóły na temat samochodu mają zostać podane w nadchodzących miesiącach.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]