Ford ogłosił, że nowy Mustang Mach-E będzie w stanie ładować się o 30 procent szybciej niż do tej pory deklarowano. Producent deklaruje, że samochód uzupełni do 61 mil / 98,2 kilometra zasięgu w 10 minut w wersji RWD i  do 52 mil / 83,7 km w AWD, a nie 47 mil / 75,6 km, jak zapowiadano wcześniej. Spróbujmy zrozumieć ten komunikat.

Moc ładowania Forda Mustanga Mach-E – z polskiego na nasze

Ford od początku zapowiada, że Mustang Mach-E da się ładować z następującymi maksymalnymi mocami:

  • 115 kW przy wersji wyposażonej w mniejszą baterię (SR, 75,7 kWh),
  • 150 kW przy wersji wyposażonej w baterię o maksymalnej pojemności (ER, 98,8 kWh).

Są to wartości szczytowe dla tych pojemności akumulatorów, nie należy więc oczekiwać, że samochód utrzyma 115/150 kW podczas całego procesu uzupełniania energii. Producent zapowiada bowiem uzupełnienie 70 procent energii (10 -> 80 proc.) podczas 45-minutowego postoju.

> Ford Mustang Mach-e będzie miał mniejszego brata na platformie MEB. Pod marką „Focus”?

Komunikat Forda jest o tyle zagadkowy, że producent nie informuje o podbiciu mocy w kW, lecz o szybszym odzyskiwaniu zasięgu, i to tylko w wariancie z większą baterią (ER, źródło). Istnieje kilka możliwych interpretacji tej informacji:

  1. zbadano zużycie energii w finalnej wersji auta i okazało się, że jest ono niższe niż deklarowane wcześniej,
  2. wprowadzono optymalizacje w zużyciu energii podczas jazdy,
  3. zastosowano dodatkowe mechanizmy przygotowujące baterię do ładowania, na przykład podgrzewanie ogniw przed zjazdem na stację, które jednak pozwalają na niewielkie podbicie mocy ładowania.

Ostatnia opcja oznaczałaby, że samochód jest w stanie uzupełniać energię z mocami przebijającymi w szczycie 190 kW. Dwie pierwsze z kolei powinny przełożyć się na wyższe niż obiecywane zasięgi. Z punktu widzenia nabywcy samochodu najlepszy byłby chyba wariat kombinowany: nieco wyższe moce ładowania i optymalizacja zużycia energii podczas jazdy pozwalająca na lepsze zasięgi na baterii.

Aktualnie producent obiecuje:

  • 540 jednostek zasięgu WLTP przy wersji AWD z większą baterią, czyli około 460 km zasięgu realnego w trybie mieszanym,
  • 600 jednostek zasięgu WLTP przy wersji RWD z większą baterią, czyli około 510 km zasięgu realnego w trybie mieszanym [wstępne wyliczenia www.elektrowoz.pl na podstawie zapowiedzi producenta].

> Ford Mustang Mach-E i Tesla Model Y będą szły łeb w łeb? Model Y z większym zasięgiem, Mustang Mach-E „aspirujący”

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]