Bardzo słąbe wyniki sprzedaży BMW i3 w Ameryce Północnej. Zgodnie z danymi, do których dotarł portal InsideEVs, przez cały pierwszy kwartał 2020 roku udało się sprzedać zaledwie 64 egzemplarze auta. Lepszy wynik osiągnęło nawet wycofywane z rynku BMW i8 – 66 egzemplarzy.
Amerykanie zauważyli, że nowe BMW i3 kompletnie się nie opłaca?
Jak informuje InsideEVs, spadek sprzedaży BMW i3 w USA wyniósł rok do roku (I kw. 2020 / I kw. 2019) 94 procent, do wspomnianych 64 egzemplarzy. Cała marka BMW zaliczyła spadek o 15,3 procent, ale o ponad 90 procent zjechały tylko BMW i3 oraz BMW serii 6.
Wzrost zanotowano na sprzedaży BMW X7, BMW Z4, BMW serii 8, BMW serii 3 oraz – minimalnie – BMW X2. Przełożyło się to na następujące wyniki pierwszego kwartału na terenie Ameryki Północnej (źródło):
- marka BMW, wliczając w to SUV-y – 59 455 sprzedanych egzemplarzy (spadek o 15,3 procent),
- marka Mini – 5 237 egzemplarzy (spadek o 35 procent),
- Grupa BMW – 64 692 egzemplarze (spadek o 17,4 procent).
> Czy warto kupić używane BMW i3 60 Ah z Niemiec? Na co trzeba zwrócić uwagę? [ODPOWIADAMY]
W komentarzach do materiału sugerowano, że może to być efekt wstrzymania sprzedaży auta na terenie Stanów Zjednoczonych, by większą liczbę egzemplarzy skierować do Europy. W zeszłym roku tylko polskie Innogy kupiło 500 egzemplarzy – a cała Ameryka Północna 995 egzemplarzy!
Może też jednak chodzić o cenę. Najbardziej podstawowa wersja BMW i3 rozpoczyna się od 44 450 dolarów, podczas gdy Tesla Model 3 Standard Range Plus dostępna jest od 39 990 dolarów. BMW i3 oferuje 153 mile (246 km) zasięgu, Tesla Model 3 SR+ – 250 mil (402 km). Musi to działać na wyobraźnię przeciętnego Amerykanina, który wie, że odległości między miastami liczą się w setkach mil.
Nieoficjalnie mówi się, że właśnie z tego powodu do Stanów Zjednoczonych nie zawita BMW iX3:
> BMW rezygnuje z premiery iX3 w Stanach Zjednoczonych. I bardzo dobrze!
Zdjęcie otwierające: (c) BMW USA