W reakcji na plotki opublikowane przez portal InsideEVs, Ford opublikował informację, z której wynika, że firma spodziewa się sprzedaży samochodu na poziomie około 50 tysięcy egzemplarzy w ciągu pierwszych 12 miesięcy od wprowadzenia auta do oferty. Limitowana „First Edition” już się wyprzedała, pozostałe wersje są dostępne.
Ford Mustang Mach-E z gigantycznym zainteresowaniem
Ford Mustang Mach-E to elektryczny crossover segmentu D-SUV, który może zostać bezpośrednim konkurentem Tesli Model Y, Jaguara I-Pace i Mercedesa EQC. Auto ma zaoferować do około 480 kilometrów zasięgu w wersji z powiększonymi akumulatorami (ER) i napędem na tył (RWD). W jego sylwetce jest więcej charakteru niż w Modelu Y, który, przez uderzające podobieństwo do Modelu 3, nie prezentuje się wybitnie świeżo.
Zgodnie z oświadczeniem Forda dla portalu InsideEVs (źródło), w tej chwili całkowicie wyczerpała się pula aut dostępnych w limitowanym wariancie „First Edition”. Nadal można decydować się na inne wersje, Mach-E lub Mach-E AWD.
Dostawy wszystkich edycji samochodu powinny ruszyć do końca 2020 roku, choć w obecnej sytuacji trudno powiedzieć, czy uda się dotrzymać tych terminów. Pierwsza seria ma trafić głównie do Europy, żeby pomóc producentowi w osiągnięciu zakładanych celów emisyjnych. A jaka będzie cena? Ford Mustang Mach-E według naszych obliczeń będzie startować od około 210-220 tysięcy złotych przy kursie euro wynoszącym niecałe 4,3 zł.
> Ford Mustang Mach-E: CENA od 46 900 euro w Niemczech. W Polsce od 210-220 tysięcy złotych?
Oznacza to, że auto będzie tańsze o kilkadziesiąt tysięcy złotych od Tesli Model Y i niewiele droższe od mniejszego o segment Volkswagena ID.4.