Pewien internetowy artysta postanowił przedstawić, jak jego zdaniem będzie wyglądał najmniejszy z rodziny ID.: VW ID.1, który w przyszłości zastąpi VW e-Up. Samochód jest podniesionym hatchbackiem na małych kołach idącym raczej śladem Dacii Spring niż obecnej generacji e-Upa. A nie powinien być raczej hatchbackiem, jak e-Up?

Volkswagen ID.1 jako auto crossoveropodobne?

Wszyscy producenci chcą mieć w gamie jak największą liczbę crossoverów i SUV-ów, bo te sylwetki są modne, a przy okazji – jak się szacuje – umożliwiają osobom starszym łatwiejsze wsiadanie. Dlatego Bruno Freitas wyobraził sobie Volkswagena ID.1 jako model crossoveropodobny, czyli podniesionego hatchbacka (źródło).

Auto wygląda jak skompresowany w poziomie i rozciągnięty w pionie Volkswagen ID.3, dzięki czemu zachowuje wszystkie elementy rodziny ID., w tym charakterystyczne reflektory i koła. Przypomina Dacię Spring, która ma szansę zostać najtańszym samochodem elektrycznym na naszym kontynencie:

> Dacia Spring. Oto najtańszy samochód elektryczny na rynku?

I jeszcze raz propozycja artysty, tym razem w lustrzanym odbiciu, żeby ułatwić porównanie z elektryczną Dacią:

Zgodnie z informacjami, które uzyskał Car Magazine, Volkswagen ID.1 rzeczywiście powinien pojawić się w ofercie „w okolicy roku 2023”. Samochód ma zastąpić Volkswagena e-Up, który powstał na bazie spalinowego modelu Up – nie jest więc modelem wykorzystującym wszystkie zalety napędu bateryjno-elektrycznego.

Nowy VW ID.1 prawdopodobnie zostanie zbudowany na bazie platformy MEB Entry, uproszczonego wariantu platformy MEB. Ma kosztować poniżej 20 tysięcy euro (mniej niż 92 tysiące złotych) i będzie zapewne najmniejszym przedstawicielem rodziny Volkswagen ID. Samochód powinien oferować 200-300 kilometrów zasięgu realnego:

> Volkswagen ID.1 – następca VW e-Up – pojawi się w roku 2023 [Car Magazine]

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: spodziewamy się, że ID.1 będzie raczej klasycznym autem osobowym, a jego wersja podniesiona – jak na wizualizacji – otrzyma oznaczenie ID.1x, ID.1 Cross lub podobne. Może też być tak, że crossoverami będą parzyste wersje numerów, jak przy Volkswagenie ID.3 (segment C) i ID.4 (segment C-SUV) – czyli crossoverem zostanie raczej Volkswagen ID.2.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: