Lucid Motors to firma, którą określa się mianem głównej konkurencji dla Tesli. Jedynym produktem firmy jest Lucid Air, piękny, mocny i niezwykle obiecujący samochód. Problem tylko w tym, że obecnie jest tylko prototypem, a produkcja ma się rozpocząć najwcześniej w 2018 roku. A szkoda, bo projekt nadwozia i wnętrze Lucid Air są oszałamiające.

Lucid Air – samochód jak samolot

Kto miał okazję prowadzić kiedyś VW Phaetona, wie, że auto przypomina trochę samolot. Dźwignia zmiany biegów jest masywna niczym dźwignia ciągu, podobne są też dźwięki emitowane przez układy informacyjne. Przy starcie przyspieszenie wgniata w fotel.

> Porsche Mission E vs Tesla Model S – Porsche NAPRAWDĘ robi testy porównawcze!

Lucid Air chce dać swoim nabywcom jeszcze więcej. Oprócz fantastycznej sylwetki i szybkości maksymalnej wynoszącej 350 (!) kilometrów na godzinę, samochód ma też wnętrze rodem z luksusowego odrzutowca albo jachtu:

Fotele z przodu przypominają wyścigowe, ale komfortowe wersje foteli. Dwa fotele z tyłu są bardzo szerokie, z dużymi dużymi podłokietnikami i subtelnym panelem sterującym. Fotele można nawet odsuwać w tył, a ich oparcia mają regulowany kąt nachylenia!

> Jakie samochody elektryczne w najbliższych latach? [ZESTAWIENIE 50+ modeli]

Jak twierdzi producent samochodu, tak duże wnętrze udało się uzyskać dzięki specjalnie zaprojektowanej baterii, z której „wycięto” elementy bezpośrednio pod nogami pasażera, by przemieścić je bliżej środka i przodu akumulatorów:

Stylowo i nienarzucająco wygląda też deska rozdzielcza z panelem liczników:

Co jest minusem całej tej prezentacji? Że nie wszystkie zaprezentowane na ilustracjach elementy muszą być prawdziwe (patrz: szybkość 34 mil na godzinę po lewej vs dźwignia zmiany biegów w pozycji „PARKING” po prawej).  Ale pomarzyć można. Choćby tylko o fotelu szofera…

Lucid Air – moc, zasięg, cena

Lucid Air w wersji maksymalnie wyposażonej kosztuje ponad 100 tysięcy dolarów, czyli ponad 365 tysięcy złotych netto. W tej konfiguracji Air ma dwa silniki o łącznej mocy ponad 1 000 koni mechanicznych, zasięg 507 kilometrów na jednym ładowaniu, czas od 0 do 97 km/h równy 2,5 sekundy oraz obsługuje autonomiczną jazdę.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: