Bjorn Nyland zaprezentował nagranie z Teslą Model 3 Performance w Dyno Mode (pol. Tryb Hamowni). Ten specjalny tryb służy do pomiarów mocy i momentu obrotowego samochodu, ale nie powinien być wykorzystywany do regularnej jazdy, ponieważ wyłącza systemy bezpieczeństwa.
Dyno Mode a jazda normalna – co się zmienia?
W Dyno Mode wyłączane są następujące mechanizmy:
- mechanizm kontroli stabilności pojazdu (ang. Stability control),
- kontrola trakcji,
- automatyczne hamowanie po wykryciu przeszkody (ang. Automatic Emergency Braking).
Nyland przetestował samochód w Dyno Mode na powierzchni zamarzniętego jeziora. Już samo zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia – czyli uruchomienie mechanizmu rekuperacji energii – spowodowało delikatny poślizg samochodu. Koła z tyłu się blokowały, silnik z przodu nieszczególnie się uruchamiał, żeby w jakikolwiek sposób wesprzeć kierowcę.
Zgodnie z doświadczeniami Nylanda, samochód faktycznie usiłował wykorzystywać przede wszystkim silnik napędzający oś tylną. Łuki i próby nawet delikatnego przyspieszenia powodowały, że Tesla Model 3 traciła stabilność. Auto regularnie wpadało w poślizgi. Działo się przy szybkości 20-30 km/h, ale, oczywiście, na lodzie.
Jak włączyć Dyno Mode
Żeby włączyć Dyno Mode, trzeba włączyć lewy kierunkowskaz i przytrzymać logo Tesli („T”) na górze ekranu głównego. W oknie, które pojawi się na ekranie, należy wpisać dynotest i zatwierdzić opcję klikając OK.
Wyłączenie Dyno Mode następuje po wyłączeniu samochodu.