Bjorn Nyland zaprezentował nagranie z Teslą Model 3 Performance w Dyno Mode (pol. Tryb Hamowni). Ten specjalny tryb służy do pomiarów mocy i momentu obrotowego samochodu, ale nie powinien być wykorzystywany do regularnej jazdy, ponieważ wyłącza systemy bezpieczeństwa.

Dyno Mode a jazda normalna – co się zmienia?

W Dyno Mode wyłączane są następujące mechanizmy:

  • mechanizm kontroli stabilności pojazdu (ang. Stability control),
  • kontrola trakcji,
  • automatyczne hamowanie po wykryciu przeszkody (ang. Automatic Emergency Braking).

Nyland przetestował samochód w Dyno Mode na powierzchni zamarzniętego jeziora. Już samo zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia – czyli uruchomienie mechanizmu rekuperacji energii – spowodowało delikatny poślizg samochodu. Koła z tyłu się blokowały, silnik z przodu nieszczególnie się uruchamiał, żeby w jakikolwiek sposób wesprzeć kierowcę.

> Gwarancja na silniki i baterię w Tesli Model S i X na 8 lat / 240 tys. kilometrów. Koniec nielimitowanych przebiegów

Zgodnie z doświadczeniami Nylanda, samochód faktycznie usiłował wykorzystywać przede wszystkim silnik napędzający oś tylną. Łuki i próby nawet delikatnego przyspieszenia powodowały, że Tesla Model 3 traciła stabilność. Auto regularnie wpadało w poślizgi. Działo się przy szybkości 20-30 km/h, ale, oczywiście, na lodzie.

Jak włączyć Dyno Mode

Żeby włączyć Dyno Mode, trzeba włączyć lewy kierunkowskaz i przytrzymać logo Tesli („T”) na górze ekranu głównego. W oknie, które pojawi się na ekranie, należy wpisać dynotest i zatwierdzić opcję klikając OK.

Wyłączenie Dyno Mode następuje po wyłączeniu samochodu.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]