Kanał Driving Electric opublikował recenzję Skody CitigoE iV /właściwie: Skody Citigoe iV/. Elektryczną Skodę określono mianem świetnego samochodu miejskiego i doskonałego modelu wprowadzającego w świat elektryków. Minusy były drobne: brak dotykowego ekranu multimedialnego i nieco wyższa niż zwykle twardość zawieszenia.
Przypomnijmy, jakiego samochodu dotyczy recenzja. Oto specyfikacja Skody CitigoE iV:
- segment: A (auto miejskie),
- pojemność baterii: 32,3 kWh (całkowita: 36,8 kWh),
- moc: 61 kW (82 KM)
- moment obrotowy: 210 Nm
- zasięg realny: ~220 kilometrów w trybie mieszanym (260 jednostek WLTP)
- cena: od 81 900 zł
> Aktualne ceny samochodów elektrycznych, w tym najtańsze auta elektryczne [grudzień 2019]
Elektryczna Skoda Citigo – opinia Driving Electric
Jazda samochodem została określona jako „naprawdę przyjemna”. Wspomaganie kierownicy jest mocne, więc sprawdza się w mieście, ale daje radę również na autostradzie. Jedyną drobną niedogodnością może być komfort jazdy: w aucie da się zauważyć wysoką masę tkwiących pod podłogą baterii, z którą muszą sobie poradzić amortyzatory. W efekcie zawieszenie jest twardsze niż w wersji spalinowej.
Przyspieszenie na papierze nie robi może oszałamiającego wrażenia – 12,3 sekundy do 100 km/h – jednak według Driving Electric auto w ogóle nie jest powolne, szczególnie do 65-80 km/h. Łatwo się domyślić, że chodzi o stosunek mocy (momentu obrotowego) silnika do masy pojazdu.
> Będzie tanio! Elektryczne Renault Twingo ZE zadebiutuje jeszcze w 2020 roku
Przy wyższych szybkościach potencjał tkwiący w silniku spada, dlatego możliwe do osiągnięcia maksimum to 130 km/h. Do około 110-115 km/h samochód jeździ dobrze, o ile nie nastawiamy się na pokonywanie dużych odległości drogami szybkiego ruchu. Skoda CitigoE iV nie wydaje się być aż tak dojrzała do dłuższych podróży, jak większe modele – na przykład Kia e-Niro.
W testowanej wersji wyposażenia jakość wnętrza została uznana za całkiem dobrą. Na ujęciu widać, że w kabinie jest sporo plastiku, a na drzwiach znajduje się blacha, jednak poziom poukładania elementów kokpitu i jakość zastosowanych materiałów prezentuje się rozsądne. Za drobny minus uznano brak dotykowego ekranu multimedialnego i niemożność regulowania kierownicy w drugiej płaszczyźnie, na głębokość.
Plusem jest dobre wyposażenie: w standardzie otrzymujemy skórzane obicie kierownicy, radio cyfrowe czy automatyczną klimatyzację.
Z tyłu bez problemu zmieszczą się dwie osoby rozsądnego wzrostu. Za ich plecami jest dodatkowo 250 litrów bagażnika i sprytnie przemyślany schowek na kable.
Warto obejrzeć:
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: choć trzymamy kciuki za Teslę wyznaczającą kierunek całemu motoryzacyjnemu światu, mamy wrażenie, że to właśnie takie maluchy, a może nawet ten konkretny model, Skoda CitigoE iV, będzie odpowiadała za elektryfikację Polski.