Dopłaty do samochodów elektrycznych będą dotyczyły od kilkuset do kilkunastu tysięcy osób w kraju, a więc stosunkowo niewielkiej grupy ludzi. Zmiana ustawy o podatku dochodowym obejmie wszystkich, 100 procent obywateli – dlatego Biuro legislacyjne Senatu miało wątpliwości, czy ustawa może wejść w życie w trakcie roku. Mimo to Komisja Budżetu i Finansów Publicznych rekomenduje przyjęcie ustawy.

FNT. Dopłaty do aut elektrycznych z dużą szansą

Przypomnijmy, o co w ogóle chodzi: podczas prac nad rozporządzeniem o dopłatach do samochodów elektrycznych „zapomniano” o aspekcie zwolnienia dopłaty z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu z podatku dochodowego. Gdyby więc uruchomiono nabór wniosków i ktoś kupiłby auto elektryczne, a następnie otrzymałby dofinansowanie, musiałby je wykazać w rozliczeniu rocznym. I zapłacić od niego podatek.

Dla większości obywateli oznaczałoby to konieczność dopłacenia kilku lub nawet kilkunastu tysięcy złotych przy rozliczeniu rocznym! Dlatego konieczna była nowelizacja ustawy o podatku dochodowym dla osób fizycznych i prawnych:

> Nabór wniosków o dopłaty do samochodów elektrycznych planowany na I kwartał 2020. Już oficjalnie

Biuro legislacyjne Senatu dostrzegło problem w tej sytuacji. Zasygnalizowało, że zgodnie z orzecznictwem Trybunału Konstytucyjnego, zmiany dotyczące podatku dochodowego powinny wchodzić w życie z nowym rokiem podatkowym (czytaj: najwcześniej w 2021) i być ogłoszone co najmniej 30 dni przed końcem obecnego roku podatkowego.

Głosowanie nad nowelizacją ustawy o podatku dochodowym już w środę, 15 stycznia

Z drugiej strony podkreślono, że zmiany korzystne dla podatników bywają wprowadzane szybciej (źródło). Dlatego Komisja Budżetu i Finansów Publicznych, która zajmowała się tematem, zarekomendowała przyjęcie ustawy bez poprawek (źródło).

Pierwsze posiedzenie Senatu w 2020 roku zaplanowano na środę, 15 stycznia 2020 roku, na godzinę 11.00. Nowelizacja ustawy o podatku dochodowym, której przyjęcie warunkuje możliwość uruchomienia naboru wniosków o dopłaty, jest druga w porządku obrad (źródło).

> Dlaczego Mazda MX-30 została sztucznie spowolniona? Żeby przypominała samochód spalinowy

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]