Leasing Polestar 2 za wspomniane 599 euro miesięcznie pozwala na przejechanie do 10 tysięcy kilometrów rocznie, co czyni z samochodu źródło dość ograniczony środek transportu. Godne uwagi jest jednak to, że nie jest wymagana żadna opłata wstępna – po czterech latach Polestara 2 można zwrócić albo odkupić od dystrybutora.
Warunki leasingu Polestara 2 w Niemczech
W miesięcznej racie uwzględniono koszty serwisowania auta, a nawet jego transportu z- i do serwisu, ale tylko przez pierwsze trzy lata obowiązywania usługi.
Cena Polestara 2 w Niemczech to 58 800 euro, czyli nieco ponad 260 tysięcy złotych, jeśli uwzględnimy różnice w stawkach VAT (19 proc. w Niemczech, 23 proc. w Polsce). To mniej więcej tyle, ile kosztuje Tesla Model 3 Long Range AWD, więc auto może być dobrym wyborem dla tych, którzy nie przepadają za Teslami, nie chcą Autopilota i wolą mieć auto ładniejsze od Modelu 3 kosztem zasięgu na jednym ładowaniu.
> Dyrektor Polestar: Jeśli chodzi o efektywność energetyczną, Tesla jest daleko przed wszystkimi
Opisywany model to wariant o mocy 300 kW (408 KM), momencie obrotowym 660 Nm, z napędem na obie osie i baterią o pojemności całkowitej 78 kWh. Planowany realny zasięg auta to 443 kilometry (500 km WLTP).
Nie podano ceny wykupu auta, opublikowano natomiast osobną ofertę dla Szwecji (źródło). I tutaj warunki są już nieco ostrzejsze: możemy pokonać 15 000 kilometrów rocznie przy umowie na 36 miesięcy i nieco niższej racie, ale dla wielu potencjalnych nabywców progiem nie do przeskoczenia może okazać się obowiązkowy wkład własny w wysokości 20 procent ceny auta.
Nie podano wysokości rat dla innych okresów użytkowania.