BMW konsekwentnie rozbudowuje ofertę o ładowane z gniazdka hybrydy. Tym razem zaprezentowano BMW X3 xDrive30e, samochód z baterią o pojemności 12 kWh obiecuje ponad 40 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym przy jeździe miejskiej. Ogólnoświatową premierę rynkową zaplanowano na wiosnę 2020 roku.

BMW X3 xDrive30e: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Wspomniane już 12 kWh baterii to pojemność całkowita – czyli użytecznej, dostępnej dla użytkownika jest tam zapewne około 9-10 kWh. Producent podaje 46-41 km zasięgu WLTP, co powinno oznaczać około 36 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym (i ponad 40 km w mieście). BMW chwali się „najnowszą generacją ogniw”, ale nie tłumaczy, o jakie ogniwa konkretnie chodzi (źródło).

> Tesla Model Y Performance (?) uchwycona z turbinowymi felgami z premiery Modelu 3

Zużycie energii według WLTP określono na 26,5-29,9 kWh/100 km (265-299 Wh/km), a spalanie – na 2,2-2,8 l/100 km. Gwoli uczciwości należy dodać, że spalanie dotyczy baterii naładowanej do pełna oraz pierwszych 100 kilometrów albo jazdy krótkodystansowej.

292 KM mocy, 420 Nm momentu obrotowego, 6,1 s do 100 km/h

Silnik spalinowy to 4-cylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 litra i mocy 135 kW (184 KM). Zintegrowany z 8-biegową przekładnią silnik elektryczny ma moc 80 kW (109 KM), co wraz z silnikiem spalinowym daje 215 kW (292 KM) i 420 Nm dla całego układu. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,1 sekundy.

BMW X3 xDrive30e w trybie czysto elektrycznym (Max eDrive) rozpędza się do 135 km/h. Samochód startuje jednak w ustawieniu Auto eDrive, które pozwala na rozpędzenie do 110 km/h oraz aktywuje silnik spalinowy w razie potrzeby.

> BMW: Hybrydy plug-in to najlepsze rozwiązanie. Elektryki? Za mało punktów ładowania, za słabe zachęty

Pojemność bagażnika samochodu wynosi 450 litrów, czyli o 100 litrów mniej niż w wersji spalinowej – wszystko za sprawą baterii ulokowanej w tylnej części auta. Ciekawe jest to, że wysokonapięciowa bateria zasila również instalację 12-woltową. Dotychczas w tym celu stosowano raczej klasyczny akumulator, który był ładowany z baterii trakcyjnej za pomocą przetwornicy napięcia.

BMW X3 xDrive30e może być wyposażone w hak holowniczy o uciągu do 2 ton.

Produkcja auta w Stanach Zjednoczonych rozpocznie się w grudniu 2019 roku. Wprowadzenie modelu na światowe rynki zaplanowano na wiosnę 2020 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: