Szef rozwoju w firmie Daimler, Markus Schaefer, poinformował w rozmowie z niemieckim pismem Auto Motor und Sport, że firma od teraz skupia się na elektryfikacji, w tym na rozwoju baterii i zespołów napędowych. Prace badawczo-rozwojowe nad silnikami spalinowymi zostaną na razie wstrzymane.

Symboliczny koniec silnika spalinowego?

Wstrzymanie prac rozwojowych związanych z silnikami spalinowymi oznacza, że kolejne, ostrzejsze normy emisji będą spełniane prawdopodobnie z wykorzystaniem już opracowanych produktów oraz coraz większych zestawów bateryjno-napędowych. Tym bardziej, że Daimler właśnie odświeżył paletę silnikową i chętnie wzbogaca ją o akumulatory i silnik elektryczny:

> Mercedes GLE 350de i GLC 300e – dwie nowe hybrydy plug-in Mercedesa, w tym jedna z baterią 31,2 kWh (!)

Niemiecki producent zakłada, że do 2030 roku pojazdy elektryczne i zelektryfikowane będą stanowiły ponad połowę całej sprzedaży samochodów.

Ruch Daimlera nie powinien dziwić (źródło), jeśli weźmiemy pod uwagę, że Volkswagen oficjalnie ogłosił, że ostatnie samochody spalinowe wyprodukuje w 2040 roku. To reakcja na decyzje wielu miast i państw, które podejmują bardzo konkretne kroki przeciwko pojazdom zatruwającym powietrze. Oto chyba pełna lista zakazów i obostrzeń związanych z silnikami spalinowymi – wraz z datami ich wprowadzenia:

  • Londyn, zakaz wjazdu do centrum miasta w godzinach szczytu – 2018,
  • Hamburg, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-5 – 2018,
  • Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-3 – 01.2019,
  • Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 4 – 10.2019,
  • Oxford, zakaz wjazdu do centrum dla wszystkich pojazdów spalinowych – 2020,
  • Londyn, zakaz wjazdu do centrum – 2020,
  • Norwegia, koniec sprzedaży – 2025,
  • Izrael, koniec sprzedaży – 2030,
  • Dania, koniec sprzedaży samochodów czysto spalinowych – 2030,
  • Holandia, koniec sprzedaży – 2030,
  • Indie, koniec sprzedaży – 2030,
  • Paryż, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030,
  • Los Angeles, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030,
  • Mexico City, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030,
  • Seattle, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030,
  • Kopenhaga, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030,
  • Barcelona, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030,
  • Vancouver, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030,
  • Kapsztad, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030,
  • Auckland, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030,
  • Szkocja, zakaz sprzedaży – 2032,
  • Dania, koniec sprzedaży hybryd – 2035,
  • Wielka Brytania, zakaz sprzedaży – 2040,
  • Tajwan, zakaz sprzedaży – 2040,
  • Kalifornia, propozycja zakazu sprzedaży – 2040,
  • Hawaje, zakaz jazdy i sprzedaży – 2045,
  • Chiny, zakaz sprzedaży – brak konkretnej daty.

Zdjęcie otwierające: 6-cylindrowy silnik spalinowy M256 Mercedesa, który znajdzie zastosowanie w E- i S-klasach. Zwróć uwagę brak paska/łańcucha rozrządu oraz katalizator (duża tuba po lewej) zamontowany tuż obok bloku (c) Mercedes / Daimler

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: