Włoski operator floty autobusowej, ATM Milano, zdecydował się zamówić 250 autobusów elektrycznych Solarisa. To największe tego typu zamówienie w Europie, które ma sprawić, że do 2030 roku z Mediolanu znikną autobusy napędzane silnikami Diesla.
Solaris podbije Mediolan
Kontrakt ATM Milano wart jest 192 miliony euro, czyli równowartość 820 milionów złotych. Dostawy autobusów mają się rozpocząć za rok, w czerwcu 2020 roku. Operator odbierze wtedy pierwszą czterdziestkę pojazdów. Do 2030 roku władze Mediolanu chcą nimi zastąpić autobusy z silnikami Diesla.
Włoski właściciel floty zdecydował się na zakup nieprzegubowych Solarisów Urbino 12. Pojazdy o długości 12 metrów dysponują 26 miejscami siedzącymi i 56 miejscami stojącymi. Wyposażono je w baterie o pojemności 240 kWh, co oznacza, że ich zasięg na baterii wynosi 180-250 kilometrów, w zależności od warunków jazdy i pogody.
Mediolan już wcześniej zamówił w Solarisie 25 autobusów elektrycznych. Obecny kontrakt jest największym w historii firmy i, jak twierdzi producent, „największy w Europie”. Jego skala rzeczywiście robi wrażenie, jeśli wziąć pod uwagę, że w całej Polsce jeździ w tej chwili mniej niż 200 autobusów elektrycznych (szacunki portalu Transport Info). Warto jednak dodać, że już wcześniej Paryż zdecydował się na zakup łącznie 800 autobusów elektrycznych – ale stolica Francji porozumiała się z aż czterema producentami elektryków.
> Solaris drugim producentem autobusów elektrycznych i zelektryfikowanych w Europie [wyniki za 2018]
Zdjęcia: autobusy Solaris Urbino 12 w różnych lokalizacjach (c) Solaris