Porsche Mission E to sportowe auto elektryczne z siedzeniami 2+2. Zgodnie z oficjalną prezentacją Porsche, samochód trafi do produkcji w 2019 roku, będzie miał 324 kilometry zasięgu i osiągi „prawdziwego” Porsche.
Elektryczne Porsche Mission E jako sedan w cenie od 85 tysięcy dolarów
Porsche Mission E, które trafi do produkcji, ma mieć napęd identyczny jak prototyp zaprezentowany na wystawie Frankfurt Motor Show 2017 – czyli mocno inspirowany autem wyścigowym Porsche 919 LMP1 Hybrid. Według deklaracji producenta, Mission E ma mieć zasięg około 483 kilometrów według procedury NEDC, co oznacza 324 kilometry według bliższej realnym warunkom procedury EPA (sprawdź, czym się różnią EPA i NEDC).
Zasięg Porsche Mission E (czerwony słupek) na tle aut o podobnym zasięgu. Kolorami wyróżniono inne marki koncernu Volkswagen: zielony = Skoda, szary = Audi, jasnoniebieski = VW. (c) www.elektrowoz.pl
Porsche Mission E ma się rozpędzać w ok. 3,6-3,7 sekundy od 0 do 100 kilometrów na godzinę (km/h) i błyskawicznie się ładować dzięki nowym ładowarkom Porsche o mocy 350 kilowatów (kW).
> Najmocniejsza ładowarka do „elektryka”? Porsche osiągnęło 350 kW
Produkcyjna wersja Porsche Mission E ma występować w nadwoziu typu sedan. Jeśli informacja okaże się prawdziwa, Porsche szykuje się raczej do twardej konkurencji z Tesla Model S i – wewnętrznie – z Panamerą niż z innymi sportowymi autami koncernu.