Mitsubishi pochwaliło się, że od momentu wprowadzenia Outlandera PHEV na rynek w 2013 roku, sprzedano już 200 tysięcy egzemplarzy auta. Do niedawna ta hybryda plug-in – a więc auto wyposażone w silnik spalinowy oraz baterię i silnik elektryczny – oferowane było również w Polsce. Aktualnie nie jest już sprzedawane.
Mitsubishi Outlander PHEV ze świetnym wynikiem na całym świecie
Według informacji JATO Dynamics cytowanych przez Mitsubishi, Outlander PHEV na koniec grudnia 2018 roku był najpopularniejszą hybrydą plug-in na świecie. Samochód sprzedawany jest w 50 krajach na całym globie, jednak w tej grupie nie ma już Polski. Aby obniżyć emisję, producent podniósł pojemność silnika z 2 do 2,4 litra (cykl Atkinsona). W efekcie samochód wpadł w wyższy próg akcyzowy (18,6 procent), a importer zdecydował o wycofaniu go z oferty.
> Mitsubishi Outlander PHEV (2019) wypadł z polskiej oferty. Przez Ustawę o elektromobilności
W innych krajach europejskich samochód nadal jest oferowany, w niektórych jego nabywca jest uprawniony nawet do uzyskania rządowej dopłaty. Najnowszy model wyposażony jest w baterię o pojemności 13,8 kWh, która pozwala na przejechanie do 40 kilometrów na jednym ładowaniu (45 km WLTP). W Stanach Zjednoczonych z kolei nadal oferowana jest starsza wersja, z silnikiem spalinowym o pojemności 2.0 litra (cykl Otto) i baterią 12 kWh.