Audi Q4 e-tron zostało po raz pierwszy pierwszy zaprezentowane na targach w Genewie 2019. Zbudowany na platformie MEB elektryczny crossover Audi ma 4,59 metra długości, jest więc zaledwie o 5 centymetrów (49 mm) krótszy niż spalinowe Audi Q5. Oto dane techniczne Audi Q4 e-tron i wszystkie informacje, jakie zebraliśmy na jego temat.
Audi Q4 e-tron concept – elektryczny crossover segmentu C-SUV
Audi Q4 e-tron jest pierwszym elektrycznym Audi zbudowanym na platformie MEB. Pod tym względem auto jest blisko spokrewnione z Volkswagenem ID. Crozzem i Skodą Vision E. Samochód wyposażony jest w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 225 kW (306 KM), które pozwalają mu przyspieszyć do 100 km/h w 6,3 sekundy (źródło). Z przodu będzie to silnik 75 kW (102 KM) / 150 Nm, z tyłu natomiast zostanie zastosowany silnik o mocy 150 kW (204 KM) i momencie obrotowym wynoszącym 310 Nm.
> Tesla Model Y: cena około 10 procent wyższa niż w Modelu 3, zasięg mniejszy, PREMIERA 14 marca 2019!
Współczynnik oporu powietrza Cx Audi Q4 e-tron wynosi 0,28, a dzięki napędowi elektrycznemu udało się stworzyć sylwetkę o krótszych zwisach, która – jak twierdzą projektanci – pozwala na rozpoznanie alternatywnego napędu nowego Audi:
Bateria Audi Q4 e-tron o masie 510 kilogramów pomieści 82 kWh energii, co ma pozwalać na przejechanie 450 kilometrów WLTP, czyli daje około 385 kilometrów realnego zasięgu [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl]. Maksymalna moc ładowania wyniesie 125 kW – ograniczenie platformy MEB – co powinno pozwolić na uzupełnienie baterii do 80 procent w około 30-40 minut.
Auto zostanie wprowadzone na rynek w 2020 roku jako piąte z kolei czysto elektryczne Audi. Po Audi e-tron Quattro, które już zadebiutowało, na rynku pojawią się jeszcze Audi Q2L e-tron, Audi e-tron Sportback i Audi e-tron GT.