Skoda poinformowała, że zaprezentowany na szkicach model Vision iV będzie miał „do 500 kilometrów” zasięgu WLTP. Samochód znany jest obecnie wyłącznie z ilustracji, ale jego wariant koncepcyjny ma się pojawić na targach Geneva Motor Show 2019. Daty produkcji nie podano.
Skoda Vision iV: „do 500 km” zasięgu WLTP, czyli do 420-440 realnie?
500 km według procedury WLTP oznacza dla auta tej wielkości około 420-440 kilometrów zasięgu realnego przy dobrej pogodzie i normalnej jeździe. Biorąc pod uwagę grubo ciosaną sylwetkę i gigantyczne koła, samochód potrzebowałby dobrych 120+ kWh baterii, żeby faktycznie przejechać taki dystans na jednym ładowaniu [szacunki www.elektrowoz.pl]. Czyżbyśmy zatem mieli przed oczyma największą elektryczną Skodę, auto segmentu D- lub nawet E-SUV?
O Vision iV niewiele więcej wiadomo. Samochód ma mieć dwa silniki elektryczne – po jednym na oś – i kamery zamiast lusterek. Bateria oczywiście trafi w podłogę.
Do 2022 roku Skoda chce wprowadzić do sprzedaży 10 zelektryfikowanych modeli samochodów. Dotychczas zapowiedziano następujące auta:
- Skoda Citigo E, czyli elektryczna Skoda Citigo [nazwa robocza],
- Skoda Superb PHEV (hybryda plug-in),
- Skoda Vision E,
- Skoda Vision iV.