Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) sprawdziła zasięg Kii Soul EV (2020). Najnowsza wersja samochodu z baterią 64 kWh przejedzie na jednym ładowaniu do 391 km, czyli więcej niż Kia e-Niro z tym samym zespołem napędowym.

Kia Soul EV: nietuzinkowa, ciekawa, ze świetnym zasięgiem

Zasięg EPA Kii Soul EV wynoszący 391 kilometrów oznacza, że samochód lokuje się między e-Niro a Hyundaiem Kona Electric. Wymienione auta z baterią o identycznej pojemności osiągają odpowiednio 385 i 415 kilometrów w trybie mieszanym, przy spokojnej jeździe i dobrej pogodzie. Dodajmy, że e-Niro to crossover segmentu C-SUV, natomiast Kia Soul EV i Hyundai Kona Electric są mniejsze – należą do klasy B-SUV.

Kia Soul EV (2020) (c) Kia

Hyundai Kona Electric od tyłu

Kia e-Niro od tyłu

Elektryczna Kia Soul zniknęła z Polski na pod koniec 2017 roku, natomiast cieszy się sporą popularnością w Niemczech czy Norwegii. Biorąc pod pojemność baterii oraz pozycjonowanie marek Kia i Hyundai w Polsce, można by się spodziewać, że cena Kii Soul EV w naszym kraju wyniosłaby nie mniej niż 170-175 tysięcy złotych [spekulacje]. Co byłoby doskonałą ofertą, jeśli wziąć pod uwagę propozycję Hyundaia:

> Ceny Hyundaia Kona Electric w Europie, czyli Polacy płacą (NAJ)WIĘCEJ

Kia Soul EV ma gniazdo ładowania CCS, które obsłuży moc nie niższą niż 70 kW  – tyle samo, co w wersji z Chademo. Portal Electrek utrzymuje jednak, że do 50 procent pojemności baterii szybkość wyniesie 100 kW (źródło).  To oznaczałoby +100 km zasięgu w 10 minut, czyli całkiem spory zapas energii nawet po krótkim postoju na toaletę.

Samochód oferowany będzie wyłącznie w wersji z napędem na przód. Moc auta to 148 kW (201 KM), co stawia Kię Soul EV w jednym rzędzie z Kią e-Niro i Hyundaiem Kona Electric. Auto będzie oferowane od połowy bieżącego roku na wybranych rynkach.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: