Program referrali (poleceń) samochodów Tesla został uruchomiony w 2015 roku, a jego celem była promocja aut. Osoby, które były szczególnie skuteczne w propagowaniu marki, mogły uzyskać gadżety, bonusy w postaci kół czy darmowych ładowań, a nawet samochody amerykańskiego producenta w specjalnych wersjach! Elon Musk zdecydował jednak, że program referrali zostanie zakończony 1 lutego 2019 roku.

Tesla już bez bonusów za polecanie samochodów

Tesla nie wydała ani dolara na reklamę w tradycyjnych mediach, a mimo to wytworzył się dookoła niej wielki marketingowy ekosystem youtuberów, instagramerów, twitterowców i blogerów, którzy regularnie promowali markę. Część z nich robiła to dla frajdy, inni uczynili z działalności źródło utrzymania lub poważnego dochodu – w czym znacząco pomagał właśnie program referrali (źródło).

> Mercedes EQB z baterią 60 kWh jako elektryczny wariant Mercedesa GLB? [Autocar]

Teraz jednak mechanizm zostanie wygaszony. Jak podaje Elon Musk, referrale przestaną funkcjonować 1 lutego 2019 roku. Jeśli polecimy komuś Teslę, ten będzie musiał kupić ją przed 1 lutego, żeby polecający uzyskał z tego powodu jakąś korzyść.

Prezes Tesli uzasadnił zakończenie programu zbyt wysokimi kosztami obciążającymi auta, w szczególności Model 3 (źródło). Jeden z użytkowników Twittera wyliczył, że faktycznie, przy marży na Tesli 3 wynoszącej około 12 tysięcy dolarów, nagrody sumujące się do 3-5 tysięcy musiały stanowić duże obciążenie dla producenta.

Według wcześniejszych informacji, program referrali miał funkcjonować co najmniej do 11 marca 2019 roku.

Na zdjęciu: przykładowy ekran witryny Tesla.com uruchomionej z linku polecającego. Nazwa użytkownika została spreparowana

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]