Jak dowiedział się portal Electrive.net, Deutsche Telekom na terenie Niemiec uruchomiło pierwszą stację ładowania samochodów elektrycznych wyposażonych w szybką ładowarkę. Według planów ogłoszonych rok temu, operator telekomunikacyjny chce ich postawić aż 12 tysięcy.
Pierwsze stacje w Darmstadt i Bonn
W Darmstadt Deutsche Telekom uruchomiło pierwszą stację ładowania z półszybkimi ładowarkami prądu przemiennego (AC). Z kolei w Bonn stanęło urządzenie obsługujące do 150 kW. Urządzenia ponoć działają, ale żadne z nich nie zostało odznaczone na mapie PlugShare, nie ma też wzmianek na ich temat na niemieckiej stronie operatora.
Obywatele Niemiec, którzy zapoznali się z informacją, zauważają, że zapowiadane 12 tysięcy punktów to dobry pomysł, jeśli wziąć pod uwagę infrastrukturę operatora. Praktycznie każda skrzynka rozdzielcza ma wystarczające zasilanie, żeby powoli mogły się z niej ładować 1-2 samochody elektryczne.
> Deutsche Telekom chce mieć ładowarki w… skrzynkach rozdzielczych. 12 tysięcy punktów!
Jednak z drugiej strony pojawiają się pytania o model biznesowy działalności. Według danych płynących z różnych rynków, publicznie dostępne punkty ładowania półszybkiego (z kablami Type 1/Type 2) nie są na razie opłacalne biznesowo.
W Polsce podobną infrastrukturą dysponują dziś trzy firmy: Orange, które posiada zasoby Telekomunikacji Polskiej, Cyfrowy Polsat, który przejął Netię, oraz właśnie Deutsche Telekom działający w naszym kraju jako T-Mobile Polska.