Podczas targów w Kantonie (Guangzhou) Toyota oficjalnie zaprezentowała nową Toyotę Corollę sedan (2019). Samochód ma być dostępny od przyszłego roku w tej samej formie w ponad 150 krajach i regionach świata. Auto prezentuje się doskonale, ale niestety, Toyota nadal nie zdecydowała się na pomoc właścicielom w obniżeniu kosztów jazdy – Corolla Plug-in (ładowana z gniazdka) zostaje tylko w sferze marzeń.

Nowa Toyota Corolla: hybryda – tak, hybryda plug-in – nie

Producent nie poinformował jeszcze o silnikach, jakie trafią do tej wersji nadwoziowej, ale można się spodziewać, że w Europie będą one identyczne jak w przypadku wariantu kombi (Toyota Corolla Touring Sports). Spodziewamy się zatem, że samochód otrzyma:

  • turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra pracujący w cyklu Otto (116 KM),
  • zestaw hybrydowy z silnikiem benzynowym 1.8 litra pracującym w cyklu Atkinsona (122 KM),
  • zestaw hybrydowy z silnikiem benzynowym 2.0 litra (180 KM).

Nie zanosi się na to, by Toyota chciała pójść na rękę nabywcom aut i pomóc im w obniżeniu kosztów eksploatacji samochodu. Wszystko wskazuje na to, że tak jak dotychczas, wersje hybrydowe będą ładowały baterie wyłącznie z użyciem benzyny, bez możliwości podpięcia samochodu do gniazdka. Czyli będą to „samoładujące się hybrydy”, a nie nowoczesne hybrydy plug-in.

> Główny inżynier Toyoty Mirai: [Prezes Tesli] Elon Musk MA RACJĘ! Ale…

Nowa Toyota Corolla (2019) powstanie na platformie GA-C, czyli odmianie platformy TNGA. Jej sprzedaż w Europie ma się rozpocząć wiosną 2019 roku (źródło). Cena samochodu nie została jeszcze ujawniona, ale można oczekiwać, że pozostanie na dotychczasowym poziomie.

Nowa Toyota Corolla (2019): 3 silniki i 3 warianty nadwozia (c) Toyota

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: