Podczas Salonu w Tokio 2017 prezes zarządu Toyoty podkreślił, że auta na ogniwa wodorowe oraz samochody elektryczne nie powinny ze sobą konkurować, a muszą się uzupełniać w stopniowym zastępowaniu samochodów spalinowych. Dziennikarzy agencji Reuters najbardziej zaskoczył jednak główny inżynier Toyoty Mirai, który powiedział wprost: „Elon Musk ma rację.”

Elon Musk: Samochody na wodór są po prostu bezsensowne

Dlaczego prezes Tesli tak kategorycznie wyraża się o autach napędzanych ogniwami wodorowymi? Bo ma świadomość, że do wytworzenia wodoru konieczna jest energia elektryczna, następnie ten wodór trzeba skompresować (konieczna energia), przewieźć do dystrybutora paliwa (konieczna energia!), żeby wreszcie można było uzyskać z niego energię elektryczną napędzającą samochód.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

W przypadku samochodów elektrycznych znika cały energochłonny łańcuch elektroliza-kompresja-transport-tankowanie, ponieważ wytwarzany w elektrowni prąd można „zatankować” bezpośrednio do auta.

> Samochody elektryczne trują O POŁOWĘ MNIEJ niż diesle. W Polsce – o 25 procent mniej [BADANIE]

Ojciec Priusa: samochody wodorowe i elektryczne mogą współistnieć

Prezes Toyoty i „ojciec Priusa”, Takeshi Uchiyamada, stara się złagodzić wypowiedź Muska. Twierdzi, że samochody elektryczne i wodorowe nie są dla siebie konkurencją – oraz podkreśla, że Toyota nie zrezygnuje z aut na wodór. Uchiyamada przypomina słusznie, że problemem aut elektrycznych jest długi czas ładowania.

> Hyundai i Kia zwiększają produkcję KOLEJNYCH elektrycznych modeli: Hyundai Kona i Kia Niro

Inżynier Toyoty Mirai: Musk ma rację, ale wodór to sensowna alternatywa dla benzyny

Wypowiedź prezesa Toyoty uzupełnia Yoshikazu Tanaka, główny inżynier zajmujący się Toyotą Mirai: w przypadku energii elektrycznej uzupełnienie baterii trwa kilka godzin, a w najlepszym razie – 30-40 minut. W samochodach wodorowych jest to zaledwie kilka minut.

Dlatego Toyota pracuje nad zwiększeniem zasięgu aut na wodór, który w przypadku Mirai wynosi obecnie 350-400 kilometrów (według procedury JC08? – red.). Koncern ma też nadzieję, że samochodami wodorowymi zainteresują się Chiny.

Główny inżynier Toyoty Mirai swoją wypowiedź podsumowuje zaskakującym stwierdzeniem: „Elon Musk ma rację. Lepiej jest naładować samochód elektryczny bezpośrednio podłączając go do prądu. Jednak wodór jest sensowną alternatywą dla benzyny”.

Warto przeczytać: Hydrogen fuel-cell car push ‚dumb’? Toyota makes a case for the Mirai

Samochody elektryczne i hybrydowe na Facebooku – SPRAWDŹ:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.4]