Amazon jest mistrzem w śledzeniu zachowań użytkowników i trendów. Gdy jakiś produkt jest popularny, może podnieść jego cenę, by zarobić więcej – albo obniżyć, by zwiększyć wolumen sprzedaży i… zarobić więcej. Wygląda na to, że podobną drogą już wkrótce może pójść Tesla, które też dynamicznie i bez zapowiedzi zmienia ceny Modelu 3.

Ceny Modelu 3 Mid Range rosną, Modelu 3 Performance – spadają

Zaledwie kilka dni po wprowadzeniu na rynek wariantu Tesla Model 3 Mid Range – a więc z zasięgiem 418 km – auto podrożało o 1 000 dolarów, do 46 tysięcy dolarów w najbardziej podstawowej wersji. Jak łatwo policzyć, w Polsce byłby to wzrost z 230 na około 234 tysiące złotych (wyliczenia na podstawie Nowa Tesla Model 3 (2019) „Mid Range Battery” z zasięgiem 418 zamiast 499 kilometrów).

Jednocześnie firma zdecydowała się obniżyć cenę wariantu Dual Motor o tysiąc dolarów. Żadna z tych zmian nie wywołała szerszego odzewu.

Zagotowało się dopiero wtedy (źródło), gdy Tesla postanowiła włączyć pakiet Performance Upgrades Package kosztujący 5 tysięcy dolarów do Modelu 3 Performance za 64 tysiące dolarów. Jeśli ktoś kupił auto z pakietem wcześniej, zapłacił 69 tysięcy dolarów. Dziś musi zapłacić już tylko 64 tysiące dolarów. Gdyby samochód był sprzedawany w Polsce, byłaby to obniżka z około 353 na 327 tysięcy złotych. Albo inaczej: niektórzy dostaliby za darmo pakiet o wartości 26 tysięcy złotych.

> Taksówkarze wygrali z Teslą. Mogą ładować się na Superchargerach mimo zakazu w regulaminie

Tesla twierdzi, że zmiany pakietów mają na celu upraszczanie oferty. Elon Musk z kolei uznał, że pakiet „Był zbyt tani”. Zaoferował jednak zwrot 5 tysięcy dolarów wszystkim tym, którzy sobie tego zażyczą – ale zastrzegł, że stracą możliwość darmowego ładowania na Superchargerach (źródło). Prezes Tesli przyznał też, że krytyka ze strony klientów była słuszna. Zmiana ceny była zbyt duża i dokonano jej zbyt wcześnie.

Co wchodziło w skład Performance Upgrades Package

  • 20-calowe koła „Performance”,
  • zmodyfikowane hamulce,
  • spojler z włókien węglowych,
  • obniżone zawieszenie,
  • aluminiowe pedały,
  • szybkość maksymalna podbita z 233 do 249 km/h.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: