Firma Lion E-Mobility zaczyna spełniać swoją obietnicę. Kilka miesięcy temu zapowiadała baterię 90 kWh do BMW i3, dziś prezentuje projekt baterii Lion Light 100 kWh do tego auta. Firma deklaruje, że pojemność ta pozwala na przejechanie 700 kilometrów, nam wychodzi około 540 kilometrów realnego zasięgu. Co tak czy siak jest rewelacyjnym osiągnięciem!
Większe baterie do samochodów elektrycznych? To może być przyszłościowy segment
Lion E-Mobility / Smart zaprezentowało własny projekt baterii 100 kWh do BMW i3. To trzy razy więcej niż oferuje BMW w modelu na rok 2018 oraz ponad dwa razy więcej niż ma być dostępne w BMW i3 (2019). Bateria jest modułowa, dlatego może być konfigurowana na różne sposoby.
Firma chwali się, że wzrost pojemności możliwy jest dzięki wydajnemu chłodzeniu baterii, które pozwala na gęste upakowanie ogniw elektrycznych. Zamiast płytek chłodzących zdecydowano się na zanurzenie ogniw w cieczy, która transportuje ciepło, ale nie przewodzi prądu elektrycznego. Każde z ogniw ma być wyposażone w bezpiecznik, a moduły komunikują się ze sobą z użyciem podczerwieni, dzięki czemu baterię Lion Light udało się odchudzić o przewody komunikacyjne:
Dowodem, że projekt ma sens, ma być przerobione przez Lion E-Mobility BMW i3 z prototypową baterią, które „osiąga 700 km zasięgu” i ma gęstość energii na poziomie wyższym niż 0,23 kWh/kg (zdjęcie na górze). To więcej niż Tesla osiągnęła w Modelu 3:
> Bateria Tesli 3: nierozbieralna, z najwyższą gęstością na rynku (0,22 Wh/kg)
Warto zwrócić uwagę, że przy tej gęstości energii bateria Lion E-Mobility waży około 430 kilogramów. Oryginalna bateria BMW i3 waży 204 kilogramy, samochód robi się więc sporo cięższy. Ceny baterii Lion Light na razie nie ujawniono, nie wiadomo też, kiedy (i czy w ogóle) odbędzie się rynkowa premiera produku:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|