Na lotnisku w Helsinkach Fortum zaprezentowało awionetkę Pipistrel Alpha Electro. Testy elektrycznego samolotu mają pozwolić firmie na zdobycie doświadczeń w segmencie infrastruktury do ładowania samolotów przyszłości.
Samoloty elektryczne = ciszej i taniej niż spalinówki
Fortum to fińska firma energetyczna, która bardzo intensywnie rozwija się w segmencie elektromobilności: od kilku lat uruchamia i obsługuje stacje ładowania samochodów elektrycznych, a teraz rozszerza działalność o transport lotniczy.
> Samolot elektryczny Bye Aerospace: 3,5 godziny lotu na baterii!
Skąd pomysł na inwestowanie w samoloty elektryczne? Według przedstawicieli Fortum w małych statkach powietrznych silniki elektryczne są najbardziej efektywnym rozwiązaniem. Przy większych samolotach rozsądniejsze (na razie?) wydają się rozwiązania hybrydowe, a więc elektryczno-spalinowe.
Testowany przez Fortum samolot to Pipistrel Alpha Electro, który wyposażony jest w ważący 14 kilogramów silnik elektryczny o mocy 116 KM (85 kW). Znajdująca się na pokładzie bateria ma 17 kWh pojemności, co wystarczy z zapasem na godzinny lot treningowy. Dla bezpieczeństwa pasażerów baterię zdublowano – łączna pojemność wszystkich akumulatorów to 34 kWh.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|