Bye Aerospace stworzyło i właśnie przetestowało elektryczną awionetkę. Firma chwali się, że dzięki ogniwom baterii LG Chem może ona latać do 3,5 godziny na jednym ładowaniu. Jednak lot testowy był znacznie krótszy.

Sun Flyer 2 – samolot elektryczny z 10x niższymi kosztami eksploatacji

Prezes Bye Aerospace, George Bye, wylicza, że godzina lotu samolotem elektrycznym firmy kosztuje zaledwie 3 dolary (równowartość 10,2 złotego). Tymczasem w klasycznym samolocie treningowym z silnikiem spalinowym godzina lotu jest dziesięciokrotnie droższa! Sun Flyer 2 ma służyć przede wszystkim do szkolenia młodych pilotów, których potrzebują linie lotnicze, a których nie da się tanio wykształcić przy współczesnych rozwiązaniach technicznych.

> Airbus, Rolls-Royce i Siemens stworzą hybrydowy samolot pasażerski E-Fan X. Pojemność baterii? 2 000 kWh!

Bateria samolotu wykorzystuje ogniwa LG Chem o gęstości energii 0,26 kWh/kg. Biorąc pod uwagę rozwiązanie zastosowane w Alpha Electro firmy Pipistrel, można oszacować, że Sun Flyer 2 musi wykorzystywać pojedynczą baterię o pojemności co najmniej 60 kWh.

Jak zdradza prezes firmy, pierwszy lot testowy był krótki. Jednak w ciągu następnych tygodni mają zostać sprawdzone możliwości samolotu. Wtedy tak naprawdę dowiemy się, jaki jest prawdziwy czas lotu – a więc zasięg – samolotu elektrycznego Bye Aerospace. Wkrótce ma też zostać ogłoszony partner, z którym zostanie stworzona wersja 4-miejscowa awionetki.

Ilustracja: Sun Flyer 2 (c) Bye Aerospace

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]