Niemiecki kanał YouTube nextmove przeprowadził autostradowy test zasięgu Tesla Model 3 na pętli dookoła Lipska. Oszacowano, że przy szybkości 120 km/h samochód byłby w stanie przejechać aż 450 kilometrów na baterii! Realny zasięg (EPA) Tesla Model 3 Long Range to 499 km.
Test zasięgu Tesla Model 3 przy 120 km/h i 150 km/h
Spis treści
Nextmove testowało samochód na pętli dookoła Lipska jadąc w taki sposób, w jaki auto testowaliśmy także my – to jest starając się utrzymać określoną szybkość, czy to ustawiając ją na tempomacie, czy operując pedałem przyspieszenia samodzielnie. Nie zawsze udało się to osiągnąć, co widać zresztą na czerwonym wykresie w lewym dolnym rogu ilustracji:
Mimo to wyniki samochodu okazały się zaskakująco dobre. Zasięg Tesla Model 3 przy 120 km/h to 450 kilometrów, przy 150 km/h – 315 kilometrów. Przy czym zasięgi są wyliczone na podstawie pojemności baterii i zużycia energii podczas testowej pętli.
> Optymalna szybkość podróży Tesla Model X? Bjorn Nyland: około 150 km/h
Zasięg Tesli 3 optymalny przy 120 km/h, spory przy 150 km/h
Szczególnie ciekawy jest zasięg przy 120 km/h wynoszący 450 km, ponieważ mocno wystaje on ponad niebieską linię trendu wyznaczoną pomiędzy wartościami skrajnymi. Skąd wzięliśmy pomiar zasięgu auta wynoszący 501 kilometrów widoczny na słupku po lewej stronie? Z testu, który przeprowadził Bjorn Nyland – udało mu się przejechać 500,6 kilometra na baterii.
Przy 150 km/h Tesla Model 3 wypada lepiej niż dwusilnikowa Tesla Model S P85D, która przy tej szybkości przejeżdża 294 kilometry na jednym ładowaniu. A Tesla 3 – 315 kilometrów.
Inne samochody elektryczne kontra Tesla
Aby porównanie było pełne, na wykresie umieściliśmy też BMW i3s oraz Nissana Leafa 2. generacji. W odróżnieniu od pomiarów dla Tesli, widoczne na obrazku słupki (liczby) pokazują wyliczony zasięg przy średniej szybkości jazdy – dla Tesli są to wartości „staram się utrzymać/ustawiam na tempomacie”, które zwykle są o 15-30 procent wyższe.
Autostradowe zasięgi samochodów elektrycznych w zależności od szybkości jazdy. BMW i3s oraz Nissan Leaf – średnie wartości szybkości na danej trasie. Tesla Model 3 i Tesla Model S – wartości szybkości „staram się tyle trzymać”, czyli ustawiane na tempomacie. Pomiary: www.elektrowoz.pl, Bjorn Nyland, nextmove, Horst Luening, kompilacja wyników: (c) www.elektrowoz.pl
Jednak nawet po uwzględnieniu poprawki na wartości średnie kontra „staram się utrzymać”, samochody z bateriami do 40 kWh wypadają bardzo słabo. Jeśli zdecydujemy się utrzymywać autostradowe szybkości w BMW i3s lub Nissanie Leafie, wyjazd nad morze będzie wiązał się z co najmniej dwoma postojami na ładowanie.
W wypadku Tesli postojów nie będzie wcale albo będzie maksymalnie jeden.
Źródła:
- Autostradowy zasięg Tesla Model S P85D w zależności od szybkości jazdy [OBLICZENIA]
- Zasięg Tesla Model 3: test Bjorna Nylanda [YouTube]
- Autostradowy TEST: zasięg elektrycznego Nissana Leafa przy 90, 120 i 140 km/h [WIDEO]
- Autostradowe zasięgi elektrycznego BMW i3s [TEST] w zależności od szybkości