Władze Mediolanu postanowiły wyrzucić z miasta samochody z silnikami Diesla. Od stycznia 2019 roku do ścisłego centrum nie wjadą auta, które spełniają normy od Euro 0 do Euro 3, czyli wyprodukowane przed 2006 rokiem. Na początku zakaz będzie obowiązywał tylko w dni robocze.
Mediolan wyrzuca diesle z ulic
Zakaz wchodzi w życie 21 stycznia 2019 roku, początkowo będzie obowiązywał tylko w dzień, od poniedziałku do piątku – żeby mieszkańcy mieli czas na przyzwyczajenie się do ograniczeń. Zakaz wjazdu do centrum będzie dotyczył aut od Euro 0 do Euro 3. W październiku 2019 dołączą do nich samochody spełniające normę Euro 4, czyli pod koniec roku do centrum nie dostaną się pojazdy, które mają więcej niż 9 lat. Norma Euro 5 weszła bowiem w życie we wrześniu 2009 roku.
Porządku na ulicach pilnować będzie 180 kamer, które rozlokowane są w strategicznych punktach miasta.
> Elon Musk: Pracownicy, bądźcie czujni! Złapaliśmy sabotażystę!
Władze Mediolanu najwyraźniej czują, że działają w słusznej sprawie, ponieważ narażają się na spory gniew ze strony wyborców. Statystyki mówią, że aż dwie trzecie aut w mieście spełnia tylko normy od Euro 0 do Euro 4, lada chwila więc ich właściciele stracą możliwość wjazdu samochodem do centrum.
Samochody spełniające normę Euro 5 otrzymają zakaz wjazdu w 2024 roku.
> Będą wyrywkowe kontrole czystości spalin na ulicach. Dieselgate się nie powtórzy?
Jakie miasta zakazały wjazdu dieslom?
Rośnie nam lista miast i krajów, które wyrzucają z ulic silniki na olej napędowy. Obecnie wygląda ona mniej więcej tak:
- Londyn, zakaz wjazdu do centrum miasta w godzinach szczytu – 2018
- Hamburg, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-5 – 2018
- Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 0-3 – 01.2019
- Mediolan, zakaz wjazdu do centrum miasta dla diesli Euro 4 – 10.2019
- Oxford, zakaz wjazdu do centrum dla wszystkich pojazdów spalinowych – 2020
- Londyn, zakaz wjazdu do centrum – 2020
- Norwegia, koniec sprzedaży – 2025
- Izrael, koniec sprzedaży – 2030
- Holandia, koniec sprzedaży – 2030
- Indie, koniec sprzedaży – 2030
- Paryż, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
- Los Angeles, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
- Mexico City, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
- Seattle, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
- Kopenhaga, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
- Barcelona, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
- Vancouver, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
- Cape Town, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
- Auckland, zakaz wjazdu do centrum miasta – 2030
- Szkocja, zakaz sprzedaży – 2032
- Wielka Brytania, zakaz sprzedaży – 2040
- Tajwan, zakaz sprzedaży – 2040
- Kalifornia, propozycja zakazu sprzedaży – 2040
- Hawaje, zakaz jazdy i sprzedaży – 2045
- Chiny, zakaz sprzedaży – brak konkretnej daty
|REKLAMA|
|/REKLAMA|