Choć elektryczna Kia Niro zadebiutowała już co najmniej 2 razy, oficjalnie stało się to dopiero 7 czerwca, podczas Bausan Motor Show w Korei Południowej. Producent „oficjalnie” podał też wtedy pojemność baterii Kii Niro EV, zasięg auta i zadeklarował terminy sprzedaży.
Kia e-Niro / Niro EV: dane techniczne i wszystko, co wiemy
Elektryczna Kia Niro wykorzystuje tę samą baterię, którą posiada Hyundai Kona Electric: 39,2 lub 64 kWh. Auto ma oferować 240 lub 380 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu [deklaracje producenta, prawdopodobnie bliskie realnym]. Dla porównania: przy tych samych pojemnościach baterii, Kona Electric oferuje 250-260 lub 402 kilometry zasięgu. A zatem Kia Niro EV jest nieco większa niż Kona Electric, ale na jednym ładowaniu przejedzie nieco krótszy dystans:
Zasięg elektrycznej Kia Niro EV według danych producenta (c) www.elektrowoz.pl
Oprócz tego samochód obsługuje szybkie ładowanie na stacjach 50+ kW. Uzupełnienie baterii do 80 procent ma trwać 54 minuty.
Moc Kia Niro EV 64 kWh wynosi 204 KM (150 kW), moment obrotowy – 395 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma trwać 7,8 sekundy. Sprzedaż samochodu w Korei Południowej rozpocznie się w drugiej połowie 2018 roku, a na inne rynki auto trafi „w odpowiednim czasie”.
> Recenzja / test Kia Niro PHEV – oto najtańsza hybryda plug-in w Polsce!
Wnętrze Kia Niro EV już w wersji produkcyjnej (c) Kia
|REKLAMA|
|/REKLAMA|