Dziennikarze portalu InsideEVs pojawili się na otwarciu pierwszej stacji ładowania samochodów elektrycznych o mocy do 350 kW w Stanach Zjednoczonych. Potwierdzili, że Chevrolet Bolt może się ładować z mocą przekraczającą 50 kW, a Kia Soul może osiągnąć 68 kW przez, uwaga, CHAdeMO.
Maksymalna moc ładowania Chevroleta Bolta i Kia Soul EV
W Europie stoi już kilkadziesiąt stacji ładowania ze złączem CCS, które obsługują moc powyżej 100 kW. W Stanach Zjednoczonych uruchomiono pierwszą taką 2 maja 2018 roku – stanęła w ramach programu „Electrify America” finansowanego przez Volkswagena za manipulowanie wynikami spalin.
> RG Nathalie: samochód elektryczny z baterią 70 kWh i ogniwem paliwowym na alkohol
Jak podaje portal InsideEVs, redakcja odkryła, że Chevrolet Bolt (brat-bliźniak Opla Ampery E) jest w stanie ładować się z mocą 56 kW. Podobne doniesienia dla Ampery E pojawiały się już z Norwegii, ale były to pojedyncze przypadki.
Jednak jeszcze ciekawiej zachowała się Kia Soul EV ze złączem CHAdeMO. Otóż samochód pobierał 68 kW mocy, co oznacza, że elektryczna Kia Soul nawet w starszej wersji obsługuje protokół CHAdeMO 1.1 i moc ładowania na poziomie 70-75 kW. Dodajmy, że w najnowszych modelach zrezygnowano ze złącza CHAdeMO na rzecz CCS Combo 1 (w Stanach Zjednoczonych) lub CCS Combo 2 (w Europie) – szybkość ładowania jednak prawdopodobnie została bez zmian.
Na ilustracji: Chevrolet Bolt ładujący się z mocą 56 kW (c) InsideEVs
|REKLAMA|
|/REKLAMA|