Podczas salonu Genewa 2018 Peugeot zaprezentował nową wersję Peugeota 508, terenowego vana Peugeota Riftera oraz… wielkiego lwa. Zabrakło najważniejszej dla nas premiery, czyli elektrycznego Peugeota 208 EV, który ma mieć wiele wspólnych rozwiązań z Oplem e-Corsa (2019).

Nowy Peugeot 508: dane techniczne, silniki, wszystko, co wiemy

Nowy Peugeot 508 (2019) oferowany będzie z charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej, które przypominają wystające kocie kły. To wyraźne nawiązanie do koncepcyjnego Peugeota Instinct.

Sylwetka limuzyny coupe i drzwi z szybami bez ramek podkreślają chęć konkurowania z innymi modelami tego segmentu, choćby Audi A5 Sportback czy Kia Stinger. Silniki Peugeota 508 (2019) to benzynowy 1.6 PureTech (180 KM, 225 KM) oraz dwa diesle: 1.5 HDi (130 KM) i 2.0 HDi (160 KM, 180 KM). Nowoczesna hybryda Peugeot 508 PHEV ma zostać zaoferowana jesienią 2019 roku, już po premierze modelu Opel Grandland X PHEV.

> Nowa Toyota Auris (2019) [FOTO]: hybryda, nadal produkowana w Wielkiej Brytanii

Dzięki systemowi Night Vision Peugeot 508 ma dostrzegać w nocy organizmy żywe na odległość 200-250 metrów i ostrzegać kierowcę o możliwości kolizji. W reklamie auta zaprezentowano to w postaci wizualizacji.

A gdzie Peugeot 208 EV?

Z naszego punktu widzenia największym rozczarowaniem salonu samochodowego w Genewie jest brak elektrycznego Peugeota 208 EV. Zbudowany na platformie eCMP miał dzielić rozwiązania z Oplem e-Corsa. Wygląda jednak na to, że zakupiona od Dongfeng Motor Corporation platforma na razie nie spełnia wymagań Grupy PSA i premierę Peugeota 208 EV odsunięto w bliżej nieokreśloną przyszłość.

> Elektryczny Opel Corsa nie powstanie w Polsce, lecz w Hiszpanii

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV: dane techniczne, silnik, premiera

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: